Váš dotaz mi připadá trochu zmatečný. Chápu dobře, že poškozená si vše "vyběhala" sama, včetně odeslání na vaši pojišťovnu? Vám teď od ní přišla žádost o doplnění údajů?
Peníze nepřiznává pojišťovna, ale zaměstnavatel. V první řadě je nutné posoudit, zda se jí výše náhrady nebude krátit, tzn., zda jí nebyla krácena předcházející náhrada za vzniklý pracovní úraz.
Co se týče vyplacení, záleží na vás, jaký máte zavedený systém. Je možné vypočtenou částku uhradit poškozené a poté žádat o refundaci u pojišťovny, u které jste pojištěni, nebo požádat pojišťovnu, aby úhradu vyplatila přímo poškozené. Tato náhrada dani nepodléhá.
Dobrý den, moc děkuji za odpověď.
No nevím, jestli si "vyběhala" vše, ale každopádně si nyní vyběhala Ztížení společenského uplatnění a tento formulář sama poslala na pojišťovnu (já jsem se to dozvěděla tak, že mě nyní pojišťovna kontaktovala s dotazem, kam mají plnění poslat). Upřímně řečeno se tomu podivuji, protože šlo o drobné poranění prstu.
Během léčení jsme vypláceli náhradu za ušlý výdělek my a žádali pojišťovnu o refundaci (kvůli insolvenci pojišťovna odmítla peníze zasílat přímo poškozené - náhrada ušlého výdělku X nemocenská X insolvence = hodně složitostí), krácení nebylo žádné. Bolestné pak bylo odesláno pojišťovnou přímo na účet poškozené. Poškozená již u nás 9 měsíců nepracuje - odešla dohodou na vlastní žádost.
Požádám tedy pojišťovnu, aby úhradu vyplatila přímo poškozené.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.