Hlavní navigace

Pracovní úraz a ztížení společenského uplatnění

  • (neregistrovaný)

    24. 4. 2019 8:05

    Dobrý den, prosím Vás, nemáte s tím někdo zkušenost?
    Zaměstnankyni se stal kdysi pracovní úraz. Teď již u nás nepracuje, ale zažádala si o posudek kvůli ztížení společenského uplatnění v souvislosti s tímto pracovním úrazem. Pojišťovna jí vyhověla a opravdu jí nějaké peníze přiznala, ale zatím ještě nebyly vyplaceny - přišel formulář, kde mám vyplnit kam mají být tyto prostředky zaslány. Mohu tyto peníze nechat poslat přímo na účet té paní nebo to musí jít přes nás jako bývalého zaměstnavatele? Podléhá tato náhrada dani či pojištění? Paní je ještě navíc v insolvenci - podléhají tyto peníze insolvenci?
    Moc děkuji za radu. Toto je můj první případ a zrovna takto zamotaný ......

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 24. 4. 2019 10:08

      Tomáš Neugebauer (neregistrovaný)

      Váš dotaz mi připadá trochu zmatečný. Chápu dobře, že poškozená si vše "vyběhala" sama, včetně odeslání na vaši pojišťovnu? Vám teď od ní přišla žádost o doplnění údajů?

      Peníze nepřiznává pojišťovna, ale zaměstnavatel. V první řadě je nutné posoudit, zda se jí výše náhrady nebude krátit, tzn., zda jí nebyla krácena předcházející náhrada za vzniklý pracovní úraz.

      Co se týče vyplacení, záleží na vás, jaký máte zavedený systém. Je možné vypočtenou částku uhradit poškozené a poté žádat o refundaci u pojišťovny, u které jste pojištěni, nebo požádat pojišťovnu, aby úhradu vyplatila přímo poškozené. Tato náhrada dani nepodléhá.

    • 24. 4. 2019 14:00

      pmaja (neregistrovaný)

      Dobrý den, moc děkuji za odpověď.

      No nevím, jestli si "vyběhala" vše, ale každopádně si nyní vyběhala Ztížení společenského uplatnění a tento formulář sama poslala na pojišťovnu (já jsem se to dozvěděla tak, že mě nyní pojišťovna kontaktovala s dotazem, kam mají plnění poslat). Upřímně řečeno se tomu podivuji, protože šlo o drobné poranění prstu.

      Během léčení jsme vypláceli náhradu za ušlý výdělek my a žádali pojišťovnu o refundaci (kvůli insolvenci pojišťovna odmítla peníze zasílat přímo poškozené - náhrada ušlého výdělku X nemocenská X insolvence = hodně složitostí), krácení nebylo žádné. Bolestné pak bylo odesláno pojišťovnou přímo na účet poškozené. Poškozená již u nás 9 měsíců nepracuje - odešla dohodou na vlastní žádost.

      Požádám tedy pojišťovnu, aby úhradu vyplatila přímo poškozené.

    • 25. 4. 2019 6:59

      Tomáš Neugebauer (neregistrovaný)

      Myslím, že to bude nejlepší. Jen taková drobnost. Doporučil bych ověřit, zda účet poškozené je stále platný.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).