Chybí základní informace. Vedete účetnictví nebo daňovou evidenci nebo uplatňujete výdaje procentem z příjmů podle § 7 odst. 7) ZDP?
Účetnictví - při stanovení daňového základu vycházíte mimo jiné z účetního zisku, (tj. z výnosů a nákladů, z vystavených a přijatých faktur, bez ohledu na to kdy byly pohledávky a závazky zaplaceny)
Daňová evidence - při stanovení daňového základu vycházíte mimo jiné z příjmů (přijatých peněz) po odečtu výdajů (vydaných peněz), zde záleží na tom, kdy byly vystavené a přijaté faktury zaplaceny, ne kdy byly vystaveny, § 7b Zákona o daních z příjmů
Pokud uplatňujete výdaje procentem z příjmů podle § 7 odst. 7) Zákona o daních z příjmů, tak při stanovení daňového základu vycházíte z příjmů (přijatých peněz), zde záleží na tom, kdy byly vystavené faktury zaplaceny, ne kdy byly vystaveny, § 7 odst. 7) + odst. 8) Zákona o daních z příjmů
Pro správnou odpověď by bylo zapotřebí znát informaci: účetnictví x daňová evidence x výdaje procentem
Díky za perfektní objasnění. Byla by chyba, pokud by se daň odvedla dřív? V mém případě se jedná o jednorázovou daňovou povinnost, smlouva a uskutečnění 2019, peníze přišly 2020.
Zaměstnanec s dvěma pracovními poměry, takže povinnost podat DP, ale teď k tomu s jednorázovým mimořádným příjmem s povinností zdanění.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.