Každopádně vám děkuji za odpověď ,ale jsem v rozpacích tedy, zda ano-účtovat v r.2020 dohadné položky, či ne. :( Takový Covid nájemné za 10.-12./20 prý má být dokonce až někdy koncem ledna. Covid Gastro se spouští 15.ledna2021 za období 14.10.20-10.1.2021
Mohu poprosit o názory i jiné účetní, které se s těmi programy dostávají do styku? Jak to udělat správně?
Rád jsem Vás jako jediný odvážný posunul tam, kde už jste byla;-) Kéž se někdo v podobném duchu přidá.
Ale vážně - správné je to, co dokážete zdůvodnit.
Postupy účtování hovoří o pohledávkách stanovených například podle smluv, které nejsou doloženy veškerými potřebnými doklady. A v tu chvíli nastupuje ničím nenahraditelné rozhodnutí účetní, zda "spíš ano" nebo "spíš ne". Proto máme mezi sebou hierarchii, někdo "jenom ťuká doklady" (šťastný to člověk) a ti další musí řešit ořechy.
Jsou tu schválené programy s určenými pravidly, kde "stačí požádat" (tady bych volil ano). A potom veřejně přislíbené, dosud nevypsané programy (zde bych volil ne). Ale protože kreativní účetnictví je jednou z cest daňové optimalizace ...jestli se nepletu, zatím byly vypsány všechny přislíbené programy.
Před lety jsme tu podobně diskutovali o pojistném plnění, konečný verdikt byl - rozhoduje stav k 31.12. nic pozdějšího nesmí mít vliv. Co není skoro jisté, o tom neúčtovat. Z hlediska správnosti účetnictví je lepší výsledek hospodaření podhodnotit než nadhodnotit.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.