Pane Venco, našla jsem t tomu toto, zkuste mrknout jestli vám to pomůže.
Dále má plátce povinnost opravný daňový doklad (stejně jako běžný daňový doklad) do 15 dnů od DUZP nejen vystavit, ale zároveň vynaložit úsilí („které po něm lze rozumně požadovat“) k tomu, aby se tento daňový doklad dostal do dispozice příjemce plnění (odeslat, předat osobně atp.).
Ja, Fakturu Daňový doklad zakazníkovi po tom co zboží převzal vystavil, protože to při převzetí i zaplatil, pokud teda nemam vystavovat dobropis tak mi tam ta faktura-Daňový doklad bude vyset jako přijata platba a nemůžu si nárokovat vraceni DPH. Respektive v přehledu DPH mám povinnost uvést do příjmu a odvést DPH ale na základě čeho si to uplatnim do výdajů zpět? To po mě FÚ v případě kontroly nebude chtít nějaký dokument a spokojí se s tim ze povím, ze zboží mi po převzetí bylo vraceno? Budu mit k dispozici pouze zaznam z banky vracenou platbu zakaznikovi a založím si obdržený dokument-odstoupení od kupní smlouvy.
Rozumím tomu tak ze dobropis se vystavuje jenom pokud je zákazník plátce DPH nebo FO nebo PO bez DIC?
Jsem plátce DPH a vedu Daňovou evidenci.
Pro účely opravy ve vlastní evidenci můžete vystavit jakýkoliv doklad (který nemusíte předat zákazníkovi), nemusí to být opravný daňový doklad s náležitostmi podle ZDPH. Můžete použít třeba ten dobropis, který Vám nabízí Váš program. Důkazních prostředků snad budete mít dostatek. Odstoupení od smlouvy, výpis z BÚ a zřejmě i příjemku vráceného zboží na sklad.
Daňový doklad se všemi povinnými náležitostmi vystavujete pro osoby povinné k dani a pro právnické osoby nepovinné k dani, tj. pro právnické osoby a pro FO, které Vám sdělí svoje DIČ. Pro běžného zákazníka můžete vystavit jakýkoliv doklad, třeba paragon.
Teď je mi to asi jasny. Necham bez opravného dokladu a pokud by nakupoval někdo s DIC nebo pravnicka osoba bez DIC tak tem bych dobropis vystavoval. Beru to tak, že je to na mě zda dobropis pro neplátce vystavim nebo ne.
V přiznání DPH za duben pak odvedu z přijaté platby DPH a nasledně si to DPH budu nárokovat v odpočtu?
Díky
DIČ právnických osob zjistíte snadno, je shodné s jejich IČ.
Pokud prodáte zboží osobě, které jste povinen vystavit daňový doklad (běžný, zjednodušený), tak při vrácení zboží vystavujete doklad s náležitostmi podle § 45 ZDPH. Je jedno, jak doklad nazvete, hlavně aby měl potřebné náležitosti. Ale zákazník asi rád uvidí slova "opravný daňový doklad".
V přiznání k DPH za duben odvedete DPH (zdanitelné plnění se uskutečnilo) a následně si to DPH můžete nárokovat v odpočtu.
Tohle přesně jsem si potřeboval ujasnit, díky.
Zakaznik bez IC/DIC (osoba nepodnikajici) nemusim vystavovat opravný doklad, pokud vystavím pro vnitřní účely nevadí, zákazníkovi neprodávám.
Zakaznik s IČ/DIC(podnikajici) musim vystavit dobropis (nejlépe opravný daňový doklad - takto nazvaný tedy nemáme).
U odvodu DPH je to jak jsem si myslel, bude tedy na vystupu i na vstupu.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.