Re: paragon
>V nejmenovaném hypermarketě jsem reklamovala CD
>přehrávač značky Philips s řádně vyplněným záručním listem.
>Reklamaci mi odmítli s tím, že firma Philips ve svých
>záručních podmínkách uvádí, že v případě reklamace je
>nutná originální účtenka. Podle zákona však stačí
>vierohodným způsobem dokázat kde, kdy a za kolik bylo
>zboží zakoupené. COž podle mě je záruční list dostatečním
>důkazem.
Záruční podmínky firmy Phillips platí možná ve vztahu Phillips-prodejce, nikoliv ve vztahu prodejce-spotřebitel. Reklamovat můžete i bez dokladu o prodeji, problém je pak ovšem v průkaznosti. Můžete-li prokázat zakoupení potvrzeným záručním listem, je to v pořádku (bez "paragonu" by další problém mohl nastat v případě odstoupení od kupní smlouvy při vyčíslení kupní ceny).
> Může si firma upravovat zákon jak je ji libo?
Může - záleží na nás spotřebitelích, jestli jí to projde.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.