Vlákno názorů k dotazu Pro LINU od Lina - Re: Pro LINU xxxxxxxxxNo k těm podrozvahovým účtům -...

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 2. 2006 16:42

Lina (neregistrovaný)

Re: Pro LINU
    xxxxxxxxx
    No k těm podrozvahovým účtům - já na nich účtuji(to zase v přísp. organizaci) majetek buď ve vypůjčce (máme zapůjčené budovy) anebo drobný majetek s hodnotou do 3000,- evidovaný v operativní evidenci... . Bohužel nemám žádné zkušenosti s leasingem, ale teď jsem objevila Český účetní standard pro podnikatele č. 013 a až úplně na konci odst. 6.7., je, co se sleduje na podrozvahových účtech....závazky z leasingu a pohledávky z leasingu ....zkuste se tam mrknout, navíc doufám, že se ozve někdo, kdo s leasingem pracuje.... nic si z toho nedělejte, plavou všichni, jen málokdo to přizná....

• 12. 2. 2006 16:57

Radka (neregistrovaný)

:-))
    standardy - to jsem všechno četla
    ale ani v účetních souvztažnostech jsem to nenašla..
    mě by totiž zajímala nějaká vzorová předkontace -
    jak se to tam prakticky účtuje...
    něco jako souvtažnost....a jestli až na konci roku.....nebo v průběhu.....a v jaké částce
    v případě leasingu používám jenom účty 314, 518 a 321....

a jaké máte předkontace u vypůjčeného majetku - třeba mě to nakopne......
    majetek do 3000,- dávám přímo na 501 - to je špatně?

• 12. 2. 2006 17:19

Lina (neregistrovaný)

>
    >:-))
    >standardy - to jsem všechno četla
    >ale ani v účetních souvztažnostech jsem to nenašla..
    >mě by totiž zajímala nějaká vzorová předkontace -
    >jak se to tam prakticky účtuje...
    >něco jako souvtažnost....a jestli až na konci
    >roku.....nebo v průběhu.....a v jaké částce
    >v případě leasingu používám jenom účty 314, 518 a
    >321....
    >
    >a jaké máte předkontace u vypůjčeného majetku - třeba
    >mě to nakopne......
    >majetek do 3000,- dávám přímo na 501 - to je špatně?
    >xxxxxxxxxxx