Re: Pro LINU
xxxxxxxxx
No k těm podrozvahovým účtům - já na nich účtuji(to zase v přísp. organizaci) majetek buď ve vypůjčce (máme zapůjčené budovy) anebo drobný majetek s hodnotou do 3000,- evidovaný v operativní evidenci... . Bohužel nemám žádné zkušenosti s leasingem, ale teď jsem objevila Český účetní standard pro podnikatele č. 013 a až úplně na konci odst. 6.7., je, co se sleduje na podrozvahových účtech....závazky z leasingu a pohledávky z leasingu ....zkuste se tam mrknout, navíc doufám, že se ozve někdo, kdo s leasingem pracuje.... nic si z toho nedělejte, plavou všichni, jen málokdo to přizná....
:-))
standardy - to jsem všechno četla
ale ani v účetních souvztažnostech jsem to nenašla..
mě by totiž zajímala nějaká vzorová předkontace -
jak se to tam prakticky účtuje...
něco jako souvtažnost....a jestli až na konci roku.....nebo v průběhu.....a v jaké částce
v případě leasingu používám jenom účty 314, 518 a 321....
a jaké máte předkontace u vypůjčeného majetku - třeba mě to nakopne......
majetek do 3000,- dávám přímo na 501 - to je špatně?
>
>:-))
>standardy - to jsem všechno četla
>ale ani v účetních souvztažnostech jsem to nenašla..
>mě by totiž zajímala nějaká vzorová předkontace -
>jak se to tam prakticky účtuje...
>něco jako souvtažnost....a jestli až na konci
>roku.....nebo v průběhu.....a v jaké částce
>v případě leasingu používám jenom účty 314, 518 a
>321....
>
>a jaké máte předkontace u vypůjčeného majetku - třeba
>mě to nakopne......
>majetek do 3000,- dávám přímo na 501 - to je špatně?
>xxxxxxxxxxx
No, teď jsem se k tomu propracovala, že jsem pouze napsala to, co už víte,.... nejdřív k tomu majetku, účtujeme ho taky tak, ale některý je potřeba evidovat, jeho životnost je delší jak 1 rok, tj drobný dlouhodobý hmotný majetek, většinou se eviduje na nějaký seznamech, provádí se u něj inventura .... takže ten mám zaúčtován na 028 / 088.