Re: Vnitropodnikové směrnice
****************
Z Vašeho dotazu nevyplývá, jaké účetnictví vedete, zda podvojné nebo jednoduché a jaká firma vlastně jste.
Určité směrnice by jste měla mít k dispozici. Opravdu nevím v čem podnikáte, ale třeba v obchodě by měla být směrnice o přirozených úbytcích zásob atd. Pokud pro ně nemáte věcnou náplň, není je třeba tvořit. Tyto směrnice většinou upravují ty účetní transakce, kde zákonné předpisy umožňují více variant uplatnění v účetnictví, např. účtování zásob způsobem A nebo B, mzdové nároky zaměnstnanců, cestovné, stravné atd.
Pokud se týká inventarizací, opět závisí na velikosti firmy. Podle počtu faktur, předpokládám, že jste maličká firma. V takovém případě není nutno žádný příkaz psát, ale vy nebo majitel firmy provede soupis majetku a závazků ke dni uzávěrky a majitel podepíše/schválí. Pokud vznikne manko/přebytek, tak na volný list papíru napíše, jak s ním má účetní naložit (tady je třeba dobré mít právě tu "vnitřní směrnici"). Předpokládám, že vedete daňovou evidenci a v tomto případě se na Vás vztahuje jen zákon o dani z příjmu §7b, kde není podmínkou žádný příkaz k inventurám.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.