Re: Vnitropodnikové směrnice
********
Pokud jste akciovka, tak postupujete samozřejmě podle zákona 563/91. Pokud se týká vnitřních směrnic, jsou pravidla prakticky stejná. Chápu to tak, že se firma teprve rozjíždí, tzn. že potřeba směrnic poroste se samotným růstem aktivit a postupně je určitě budete vytvářet. Pokud se týká samotných inventur, tak vlastně taky platí ta předchozí poznámka. Prostě ve Wordu vytvoříte jednoduchý seznam s názven "Inventurní soupis ke dni" a uvedete zde stav peněz tzv. výčetku a taky bankovní účet a musí to sedět. na účet 211 a 221. Stav 221 můžete doložit kopií výpisu. Zodpovědná osoba nebo osoby jej pak podepíši. Pokud by z něj vyplynul rozdíl, tak Vám na ten papír napíše, co s ním a necháte ho zaúčtovat. A když je účetnictví vedeno v jiné firmě, tak bych ale trvala na tom, že statutár jmenuje osobu zodpovědnou za provedení inventur, ať tato firma vytvoří soupis pohledávek a závazků, protože se musí dělat i dokladová inventura a opět ho musí podepsat někdo s vedení firmy. Pokud je vše v pořádku, tak samotný inventarizační zápis je jen přežitek a hlavu si s tím nelámejte.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.