Re: Reklamace
Názory se různí:
1. má právo, protože neuznaná reklamace vlastně není reklamací
2. nemá právo, protože i neuznaná reklamace je reklamací, zákazník nemůže předem vědět, jak reklamační řízení dopadne.
Já se přikláním ke druhé možnosti, tuším pro to byl už i nějaký judikát nebo jiný precedens ve formě vyjádření nějaké spotřebitelské instituce. Mimo to sporné situace mají být vždy řešeny ve prospěch spotřebitele.
Pokud jste o tomto poplatku nebyla informována předem, nesmí vám být účtován v žádném případě.
Prodejce vám musí reklamovanou věc vydat a pak vymáhat event. náklady. Pokud využije zástavního práva, obraťte se přímo na PČR - asi mu to nebude stát za to.
Více:
http://business.center.cz/business/pravo/ochrana_spotrebitele/chyby_prodavajicich.aspx (bod 6)
http://business.center.cz/business/pravo/ochrana_spotrebitele/otazky-odpovedi.aspx
Re: Reklamace
>Tak v reklamačním řádu ja napsáno, že pokud je
>reklamace neoprávněná, že má prodávající právo na úhradu
>nákladů spojených se zasláním, zjištěním závady,
>skladováním a manipulací - má na to právo??
Jestli na to má nebo nemá právo už bylo řečeno.
>Mohu se bránit,
>nebo je to ztracené?
Pokud prodejce odmítne vydat věc bez zaplacení poplatku, můžete mu pohrozit ČOI nebo policií.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.