Hlavní navigace

Reklamace

  • (neregistrovaný) 212.158.147.---

    15. 5. 2006 8:26

    Dobrý den, potřebuji prosím poradit.
    Reklamovala jsem mobilní telefon. Reklamace mi nebyla uznána. Šla jsem si tedy vyzvednout tento mobil, ale prodejce po mně chtěl 120,--Kč jako nějaký poplatek spojený s reklamací - náklady za zaslání do servisu , zjištění závady pro uznání reklamace. Má na to právo? Já se domnívám, že nemá, ale nemohu najít, kde by to bylo jasně napsáno. Poraďte prosím.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 15. 5. 2006 9:04

      graver (neregistrovaný) 193.85.226.---

      Re: Reklamace
      Názory se různí:
      1. má právo, protože neuznaná reklamace vlastně není reklamací
      2. nemá právo, protože i neuznaná reklamace je reklamací, zákazník nemůže předem vědět, jak reklamační řízení dopadne.
      Já se přikláním ke druhé možnosti, tuším pro to byl už i nějaký judikát nebo jiný precedens ve formě vyjádření nějaké spotřebitelské instituce. Mimo to sporné situace mají být vždy řešeny ve prospěch spotřebitele.
      Pokud jste o tomto poplatku nebyla informována předem, nesmí vám být účtován v žádném případě.
      Prodejce vám musí reklamovanou věc vydat a pak vymáhat event. náklady. Pokud využije zástavního práva, obraťte se přímo na PČR - asi mu to nebude stát za to.
      Více:
      http://business.center.cz/business/pravo/ochrana_spotrebitele/chyby_prodavajicich.aspx (bod 6)
      http://business.center.cz/business/pravo/ochrana_spotrebitele/otazky-odpovedi.aspx

    • 15. 5. 2006 9:17

      Ada (neregistrovaný) 212.158.147.---

      Re: Reklamace
      Děkuji moc, ještě musím prozkoumat jejich reklamační řád, ale při přijetí reklamace jsem na poplatek nebyla upozorněna, mám na to svědka, syna (15 let).

    • 15. 5. 2006 11:17

      Ada (neregistrovaný) 212.158.147.---

      Re: Reklamace
      Tak v reklamačním řádu ja napsáno, že pokud je reklamace neoprávněná, že má prodávající právo na úhradu nákladů spojených se zasláním, zjištěním závady, skladováním a manipulací - má na to právo?? Mohu se bránit, nebo je to ztracené?
      Prosím...

    • 15. 5. 2006 11:56

      graver (neregistrovaný) 193.85.226.---

      Re: Reklamace
      >Tak v reklamačním řádu ja napsáno, že pokud je
      >reklamace neoprávněná, že má prodávající právo na úhradu
      >nákladů spojených se zasláním, zjištěním závady,
      >skladováním a manipulací - má na to právo??
      Jestli na to má nebo nemá právo už bylo řečeno.
      >Mohu se bránit,
      >nebo je to ztracené?
      Pokud prodejce odmítne vydat věc bez zaplacení poplatku, můžete mu pohrozit ČOI nebo policií.

    • 15. 5. 2006 12:36

      Ada (neregistrovaný) 212.158.147.---

      Re: Reklamace
      Díky, díky, jen jsem ještě chtěla ujištění.
      Ada

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).