Re: odstoupeni od smlouvy
Stejná odpopvěď, jako zde:
http://business.center.cz/business/diskuze/zprava.aspx?id=226193
Zřejmě budete koncovým zákazníkem (spotřebitelem) a tedy se na vás vztahuje 30denní lhůta pro vyřízení reklamace, ale odstoupit od smlouvy nemůžete, protože to je dáno občanským právem (zák. o ochr. spotř. pouze říká, že se postupuje, jako by šlo o neodstranitelnou vadu; až v ObčZ je pak uvedeno, že v tomto případě můžete odstoupit) a vy jste zjevně uzavřela smlouvu dle obch. práva.
Re: odstoupeni od smlouvy
Nevím, co tím myslíte. V každém případě prodávající za vady odpovídá a musí je řešit bez zbytečného odkladu. To, že za vámi daných podmínek nemáte v případě překročení reklamační lhůty nárok na odstoupení od smlouvy, ještě neznamená, že vám prodejce nemusí dát bezvadnou věc. Pokud nejste spokojená s termínem řešení, můžete ho upozornit, že vám jeho prodlením vzniká škoda, kterou na něj hodláte přenést.
Je prostě potřeba si uvědomit, že spotřebitelské právo v režimu ObčZ je kočkopes. Velké firmy s tím problémy tolik nemají, ale drobní podnikatelé, kteří běžně nakupují "na firmu", leč pro vlastní potřebu, téměř vždy narazí.
To co jsem napsal, totiž je pouze akademické - prodejce vám pravděpodobně neuzná ani tu 30denní lhůtu a odkáže vás na soud. Ten samozřejmě absolvovat nebudete, protože by ještě mohlo vyplavat, že jste si NB dala celý do nákladů, ale používáte ho i pro soukromé účely.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.