Re: Daňová evidence a DPH
Jedná se mi o to, zda rozepisovat do programu v DE do banky rozepisovat z bankovních účtů částky zaplacených a přijatých faktur tak, že částku z bankovného účtu tedy celou fakturu rozdělím na základ daně a DPH. To samé v pokladním deníku provádět s pokladním dokladem, na kterém je sloučeno více faktur. Takže rozepsat jednotlivé faktury a zadávat základ daně a DPH. Pochopila jsem to dobře?
Např. mám fakturu evidovanou v knize faktur a uvádím tam, že je zaplacená. Pak vystavím pokladní doklad na konečnou částu faktury a v pokladním deníku ji zaeviduji takto: základ daně zvlíšt, DPH, zvlášt. Totéž budu dělat v bance. Ano?i
Re: Daňová evidence a DPH
********************
To není otázka programu - každý jen trochu příčetný program rozdělí při zápisu úhrady faktury bankou do peněžního deníku (nebo chcete-li daňové evidence) částku na DPH a základ daně, nemusíte se o to vůbec starat. Do pokladny se zase přenáší částka celá.
Spíš se mi z vašeho dotazu zdá, že ten program neumíte správně ovládat - proč byste označovala fakturu jako uhrazenou a potom teprve vytvářela pokladní doklad? Uhraďte ji přece z deníku a doklad se vám vytvoří sám. Jana F.
**************
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.