Re: DE a výdaje paušálem u plátce DPH
tak já taky něco přidám:-)
musíme vést evidenci příjmů (skutečných, přijatých peněz) a evidovat pohledávky (586/92 - §7/10) a dále evidovat hmotný i nehmotný majetek, který lze odepisovat (337/92 - §39/4). Z praktického hlediska je potřeba také vést evidenci plateb pojistného, protože to je jediný výdaj, který si kromě paušálu můžete uplatnit.
Pokud jste plátce DPH, musíte vést samozřejmě evidenci pro daňové účely podle zákona 235/2004 o DPH
Další povinnosti ohledně různých záznamních povinností plynou z povahy podnikání. Pokud přijímáte a vydáváte platby v hotovosti, je třeba vést evidenci tržeb dle 337/92 - §39/3. Pokud prodáváte spotřební zboží konečnému spotřebiteli - musíte vést ceníky podle zákona o cenách §11.
Zvláštní zákony můžou u různých druhů podnikání požadovat i vedení dalších evidencí (např. autoškoly, autodoprava apod.) ale nepředpokládám, že u těchto činností by někdo uplatňoval výdaje procentem.
Pokud toto vše vedete, máte vše, co je třeba:-) teda doufám, že jsem na nic nezapomněl...
Re: DE a výdaje paušálem u plátce DPH
>>>Dobrý den.Plátce DPH se přešel od r.2006 na výdaje
>>>paušálem 50%.Samozřejmě že vedu danovou evidenci
>>>dokladů pro DPH.Co mě zajímá je ,co z hlediska
>>>daně
>>>z
>>>příjmů musím vést za evidenci .Dle mě soupis
>>>veškerých danových příjmů.Bankovní výpisy již
>>>navádět
>>>nemusím ? Stejně mě přijde že je lepší vše
>>>navést,pokud bankou probíhají v DE úhrady
>>>pohledávek.
>>>Děkuji
>>
>>Z hlediska daně z příjmů je povinná evidence příjmů a
>>pohledávek, případně hmotného majetku, který lze
>>odpisovat. Jestli můžu přidat něco navíc: přehled o
>>jednotlivých platbách SP a ZP.
>tak já taky něco přidám:-)
>
>musíme vést evidenci příjmů (skutečných, přijatých
Děkuji moc takže mi z toho vyplynulo ,že stejně je třeba vést vše :-))))).Než něco sečítat ručně raději to opět navedu do prgramu
>peněz) a evidovat pohledávky (586/92 - §7/10) a dále
>evidovat hmotný i nehmotný majetek, který lze odepisovat
>(337/92 - §39/4). Z praktického hlediska je potřeba
>také vést evidenci plateb pojistného, protože to je
>jediný výdaj, který si kromě paušálu můžete uplatnit.
>Pokud jste plátce DPH, musíte vést samozřejmě evidenci
>pro daňové účely podle zákona 235/2004 o DPH
>
>Další povinnosti ohledně různých záznamních povinností
>plynou z povahy podnikání. Pokud přijímáte a vydáváte
>platby v hotovosti, je třeba vést evidenci tržeb dle
>337/92 - §39/3. Pokud prodáváte spotřební zboží
>konečnému spotřebiteli - musíte vést ceníky podle zákona o
>cenách §11.
>Zvláštní zákony můžou u různých druhů podnikání
>požadovat i vedení dalších evidencí (např. autoškoly,
>autodoprava apod.) ale nepředpokládám, že u těchto činností
>by někdo uplatňoval výdaje procentem.
>
>Pokud toto vše vedete, máte vše, co je třeba:-) teda
>doufám, že jsem na nic nezapomněl...
Re: DE a výdaje paušálem u plátce DPH
Jasně, že to zase celé navádíte do programu. psala jste, že jste plátce DPH, tak musíte vést záznamní povinnost.
A odpisy se to má takhle - vedete je pouze evidenčně, fakticky jsou zahrnuty v procentu příjmů. Pokud by jste se zase vrátili k vedení DE, aby bylo jasné, jaká je zůstatková cena.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.