Hlavní navigace

DE a výdaje paušálem u plátce DPH

  • (neregistrovaný) 195.22.39.---

    14. 2. 2007 20:17

    Dobrý den.Plátce DPH se přešel od r.2006 na výdaje paušálem 50%.Samozřejmě že vedu danovou evidenci dokladů pro DPH.Co mě zajímá je ,co z hlediska daně z příjmů musím vést za evidenci .Dle mě soupis veškerých danových příjmů.Bankovní výpisy již navádět nemusím ? Stejně mě přijde že je lepší vše navést,pokud bankou probíhají v DE úhrady pohledávek.
    Děkuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 14. 2. 2007 20:25

      JS (neregistrovaný) 89.102.248.---

      Re: DE a výdaje paušálem u plátce DPH
      Musíte mít soupis všech příjmů - v hotovosti i bankou. Pokud si pomáháte programem, navádějte vše a pak jen vytisknete nějakou sestavu. Záleží na možnostech programu.

    • 14. 2. 2007 20:26

      Zdena (neregistrovaný) 86.49.28.---

      Re: DE a výdaje paušálem u plátce DPH
      Z hlediska daně z příjmů je povinná evidence příjmů a pohledávek, případně hmotného majetku, který lze odpisovat. Jestli můžu přidat něco navíc: přehled o jednotlivých platbách SP a ZP.

    • 14. 2. 2007 20:29

      1234 (neregistrovaný) 81.19.12.---

      Re: DE a výdaje paušálem u plátce DPH
      tak já taky něco přidám:-)

      musíme vést evidenci příjmů (skutečných, přijatých peněz) a evidovat pohledávky (586/92 - §7/10) a dále evidovat hmotný i nehmotný majetek, který lze odepisovat (337/92 - §39/4). Z praktického hlediska je potřeba také vést evidenci plateb pojistného, protože to je jediný výdaj, který si kromě paušálu můžete uplatnit.
      Pokud jste plátce DPH, musíte vést samozřejmě evidenci pro daňové účely podle zákona 235/2004 o DPH

      Další povinnosti ohledně různých záznamních povinností plynou z povahy podnikání. Pokud přijímáte a vydáváte platby v hotovosti, je třeba vést evidenci tržeb dle 337/92 - §39/3. Pokud prodáváte spotřební zboží konečnému spotřebiteli - musíte vést ceníky podle zákona o cenách §11.
      Zvláštní zákony můžou u různých druhů podnikání požadovat i vedení dalších evidencí (např. autoškoly, autodoprava apod.) ale nepředpokládám, že u těchto činností by někdo uplatňoval výdaje procentem.

      Pokud toto vše vedete, máte vše, co je třeba:-) teda doufám, že jsem na nic nezapomněl...

    • 14. 2. 2007 20:45

      Lenka (neregistrovaný) 195.22.39.---

      Re: DE a výdaje paušálem u plátce DPH
      >>>Dobrý den.Plátce DPH se přešel od r.2006 na výdaje
      >>>paušálem 50%.Samozřejmě že vedu danovou evidenci
      >>>dokladů pro DPH.Co mě zajímá je ,co z hlediska
      >>>daně
      >>>z
      >>>příjmů musím vést za evidenci .Dle mě soupis
      >>>veškerých danových příjmů.Bankovní výpisy již
      >>>navádět
      >>>nemusím ? Stejně mě přijde že je lepší vše
      >>>navést,pokud bankou probíhají v DE úhrady
      >>>pohledávek.
      >>>Děkuji
      >>
      >>Z hlediska daně z příjmů je povinná evidence příjmů a
      >>pohledávek, případně hmotného majetku, který lze
      >>odpisovat. Jestli můžu přidat něco navíc: přehled o
      >>jednotlivých platbách SP a ZP.
      >tak já taky něco přidám:-)
      >
      >musíme vést evidenci příjmů (skutečných, přijatých

      Děkuji moc takže mi z toho vyplynulo ,že stejně je třeba vést vše :-))))).Než něco sečítat ručně raději to opět navedu do prgramu
      >peněz) a evidovat pohledávky (586/92 - §7/10) a dále
      >evidovat hmotný i nehmotný majetek, který lze odepisovat
      >(337/92 - §39/4). Z praktického hlediska je potřeba
      >také vést evidenci plateb pojistného, protože to je
      >jediný výdaj, který si kromě paušálu můžete uplatnit.
      >Pokud jste plátce DPH, musíte vést samozřejmě evidenci
      >pro daňové účely podle zákona 235/2004 o DPH
      >
      >Další povinnosti ohledně různých záznamních povinností
      >plynou z povahy podnikání. Pokud přijímáte a vydáváte
      >platby v hotovosti, je třeba vést evidenci tržeb dle
      >337/92 - §39/3. Pokud prodáváte spotřební zboží
      >konečnému spotřebiteli - musíte vést ceníky podle zákona o
      >cenách §11.
      >Zvláštní zákony můžou u různých druhů podnikání
      >požadovat i vedení dalších evidencí (např. autoškoly,
      >autodoprava apod.) ale nepředpokládám, že u těchto činností
      >by někdo uplatňoval výdaje procentem.
      >
      >Pokud toto vše vedete, máte vše, co je třeba:-) teda
      >doufám, že jsem na nic nezapomněl...

    • 14. 2. 2007 21:06

      MArkéta (neregistrovaný) 217.197.157.---

      Re: DE a výdaje paušálem u plátce DPH
      jenom k této diskuzi přidávám, že jsem slyšela, že při uplatňování výdajů % nesmí být žádný majetek- nevím tedy, jak je to s tím odepisovaným majetkem, to asi nejde dohromady. Ale není to zaručená informace.

    • 14. 2. 2007 21:20

      1234 (neregistrovaný) 81.19.12.---

      Re: DE a výdaje paušálem u plátce DPH
      jde spíš o leasing při přechodu, protože při ukončení v roce % a nevedení účta není splněna podmínka vložení do om. . ale byly tady o tom dlouhé diskuze.

    • 14. 2. 2007 21:18

      1234 (neregistrovaný) 81.19.12.---

      Re: DE a výdaje paušálem u plátce DPH
      ale kdepak, jedině snad příjmy. z výdajů přece nemusíte vést nic. a program vám stejně neudělá např. ceníky. Ceníky a denní tržby se vás nemusí týkat pokud neprodáváte zboží konečnému spotřebiteli a v hotovosti.

    • 14. 2. 2007 21:40

      JS (neregistrovaný) 89.102.248.---

      Re: DE a výdaje paušálem u plátce DPH
      Jasně, že to zase celé navádíte do programu. psala jste, že jste plátce DPH, tak musíte vést záznamní povinnost.
      A odpisy se to má takhle - vedete je pouze evidenčně, fakticky jsou zahrnuty v procentu příjmů. Pokud by jste se zase vrátili k vedení DE, aby bylo jasné, jaká je zůstatková cena.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).