Hlavní navigace

Názor k dotazu Jak na internetový prodej bazarového zboží od autorka - Dobrý den, předpokládám, že se jedná se o...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 1. 2011 6:21

    autorka

    Dobrý den,

    předpokládám, že se jedná se o prodej mezi soukromými osobami podle občanského zákoníku a nebyla sjednána žádná záruční doba. Písemná forma smlouvy není nutná, ale bývá vhodnější. Právě z důvodů pozdějších sporů. V písemné smlouvě je vhodné zaznamenat všechny vady, které prodávaná věc má.

    Obecně při tomto způsobu prodeje nemá kupující zákonné právo na vady, které se vyskytnou později po převzetí věci. Teoreticky by Vám mohl vytýkat vady, které měl kočárek už při převzetí a kupující na ně nebyl upozorněn. Ovšem v tomto případě musí prokázat, že vadu měla věc skutečně už v okamžiku prodeje a nebyl na ni upozorněn. Potom by měl právo na slevu z ceny, případně odstoupení od smlouvy. A to pokud by se jednalo o vadu, pro kterou je věc neupotřebitelná a nejde ji odstranit, případně by se prokázalo, že na ni nebyl prodávajícím upozorněn. 

    Odstoupením se smlouva od počátku ruší a obě strany si vrací, co si vzájemně poskytly, tj. kupující vrátí věc, prodávající peníze. Vady, které měla věc v okamžiku prodeje, musí kupující vytknout bez zbytečného odkladu (nejpozději do šesti měsíců od převzetí věci). Důkazní břemeno prokázání vad, které měla věc v okamžiku prodeje nese vždy kupující.

    Dagmar Kučerová   ???

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).