Vlákno názorů k dotazu ELDP poloviční pak celý úvazek? od sesi - Re: ELDP poloviční pak celý úvazek? >prosím vás o...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 8. 2009 22:07

    sesi (neregistrovaný)

    Re: ELDP poloviční pak celý úvazek?
    >prosím vás o sdělení, jak postupovat při vyplnění ELDP
    >v případě, kdy leden - červen pracovala paní 4 hodiny
    >(PP na dobu určitou skončil) a od července pracuje na
    >plný úvazek 8 hodin,
    >
    >budu jej vyplňovat až po ukončení zaměstnání či roku
    >2009 (jedním řádkem)? nebo mám řádek na ELDP vyplnit už
    >při ukončení částečného úvazku k 30/6???
    >
    >osobně si myslím, že vyplním jedním řádkem až po
    >ukončení roku a hrubé mzdy sečtu za částečný i plný úvazek
    >
    >děkuji za ujištění
    Dobrý večer, podle mého se jedná o jednoho a téhož zaměstnance, tudíž bych to řešila jedním zápsiem na ELDP. On to PC program stejně jinak neumožní, ale...Byla zaměstnána pouze u vás?........
    >

  • 5. 8. 2009 22:15

    abc (neregistrovaný)

    Re: ELDP poloviční pak celý úvazek?
    Ano, pouze u nás (uplatňovala si i slevu na poplatníka)
    V programu jsem ji právě musela zavést od 1/7 jako nového zaměstnance (náhrady za dovolené, nemoci by měla z polovičního úvazku), PP skončil a začal zcela nový PP.
    ELDP budu stejně vyplňovat kvůli 2 PP ručně.

  • 5. 8. 2009 22:28

    sesi (neregistrovaný)

    Re: ELDP poloviční pak celý úvazek?
    Podle mého se nejedná o 2 PP.
    Mně PC program umožní zaměstnanci v průběhu roku měnit alternativy jeho zaměstnání - úvazek, odměny, dovolenou aj., proto jsem z toho vycházela. Ale rozhodně si nemyslím, že bych musela ELDP pro 1 člověka vyplňovat 2x. Jedná se pouze o změnu, nikoliv o nového člověka. Přeci jste ji na OSSZ neodhlásila a znovu nepřihlásila?

  • 5. 8. 2009 22:34

    abc (neregistrovaný)

    Re: ELDP poloviční pak celý úvazek?
    Neodhlašovala, nepřihlašovala, ale založila jsem "nového" zaměstnance, podle mého se jedná o 2 PP.

  • 5. 8. 2009 22:39

    sesi (neregistrovaný)

    Re: ELDP poloviční pak celý úvazek?
    Nejedná, došlo pouze ke změně původní prac.smlouvy.. Nekomplikujte si situaci!

  • 5. 8. 2009 23:07

    J (neregistrovaný)

    Re: ELDP poloviční pak celý úvazek?
    nemůžete přece na základě změny pracovního úvazku někomu svévolně ukončit PP a založit nový,

  • 6. 8. 2009 6:08

    Hoja (neregistrovaný)

    Re: ELDP poloviční pak celý úvazek?
    To nebylo svévolně, v dotazu je psáno že PP na dobu určitou skončil.

  • 6. 8. 2009 7:58

    abc (neregistrovaný)

    Re: ELDP 1/2 úvazek při evidenci na ÚP
    >>>>>>>>prosím vás o sdělení, jak postupovat při vyplnění
    >>>>>>>>ELDP
    >>>>>>>>v případě, kdy leden - červen pracovala paní 4
    >>>>>>>>hodiny
    >>>>>>>>(PP na dobu určitou skončil) a od července pracuje na
    >>>>>>>>plný úvazek 8 hodin,
    >>>>>>>>
    >>>>>>>>budu jej vyplňovat až po ukončení zaměstnání či roku
    >>>>>>>>2009 (jedním řádkem)? nebo mám řádek na ELDP vyplnit
    >>>>>>>>už
    >>>>>>>>při ukončení částečného úvazku k 30/6???
    >>>>>>>>
    >>>>>>>>osobně si myslím, že vyplním jedním řádkem až po
    >>>>>>>>ukončení roku a hrubé mzdy sečtu za částečný i plný
    >>>>>>>>úvazek
    >>>>>>>>
    >>>>>>>>děkuji za ujištění

    >>>>
    >>>>Neodhlašovala, nepřihlašovala, ale založila jsem
    >>>>"nového" zaměstnance, podle mého se jedná o 2 PP.
    >>>Nejedná, došlo pouze ke změně původní prac.smlouvy..
    >>>Nekomplikujte si situaci!
    >>
    >>nemůžete přece na základě změny pracovního úvazku
    >>někomu svévolně ukončit PP a založit nový,
    >To nebylo svévolně, v dotazu je psáno že PP na dobu
    >určitou skončil.

    PP do 30/6 byl limitován výdělkem 4 tisíce hrubého, protože dotyčná prodělávala rekvalifikaci na ÚP, tzn. leden - červen byla v evidenci na ÚP (neplatil pro ni minimální vym. základ zdr. pojištění)

    Mění se tímto něco?
    můj postup: neodhlašovala jsem a nepřihlašovala na ZP ani OSSZ, ani jsem nečinila na institucích žádné úkony s PP související
    30/6 skončil PP na základě smlouvy na dobu určitou
    1/7 začal nový PP na základě smlouvy

    Evidence na ÚP a souběžný PP do částky 4 tisíce jsou pro mě opět nové záležitosti, nejsem si jistá, zda-li jsem postupovala správně...

  • 6. 8. 2009 8:45

    J (neregistrovaný)

    Re: ELDP 1/2 úvazek při evidenci na ÚP
    Aha, to v závorce mi nějak uniklo, tak že první PP zkončil 30.6., měly být provedny odhlášky ze SP a ZP a vyplněn ELDZ,od 1.7. provedeny přihlášky na SP a ZP , bude se psát na další řádek ELDZ a budou také nové průměry , jedině u dovolené se postupuje jako by PP nekončil, tam se bezprostřední nástup k témuž zaměstnavateli posuzuje jako nepřetržitý PP.

  • 6. 8. 2009 8:56

    abc (neregistrovaný)

    Re: ELDP 1/2 úvazek při evidenci na ÚP
    >>>>>>>>>>ELDP
    >>>>>>>>>>v případě, kdy leden - červen pracovala paní 4
    >>>>>>>>>>hodiny
    >>>>>>>>>>(PP na dobu určitou skončil) a od července pracuje na
    >>>>>>>>>>plný úvazek 8 hodin,
    >>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>>budu jej vyplňovat až po ukončení zaměstnání či roku
    >>>>>>>>>>2009 (jedním řádkem)? nebo mám řádek na ELDP vyplnit
    >>>>>>>>>>už
    >>>>>>>>>>při ukončení částečného úvazku k 30/6???
    >>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>>osobně si myslím, že vyplním jedním řádkem až po
    >>>>>>>>>>ukončení roku a hrubé mzdy sečtu za částečný i plný
    >>>>>>>>>>úvazek
    >>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>>děkuji za ujištění
    >>
    >>>>>>
    >>>>>>Neodhlašovala, nepřihlašovala, ale založila jsem
    >>>>>>"nového" zaměstnance, podle mého se jedná o 2 PP.
    >>>>>Nejedná, došlo pouze ke změně původní prac.smlouvy..
    >>>>>Nekomplikujte si situaci!
    >>>>

    >>PP do 30/6 byl limitován výdělkem 4 tisíce hrubého,
    >>protože dotyčná prodělávala rekvalifikaci na ÚP, tzn.
    >>leden - červen byla v evidenci na ÚP (neplatil pro ni
    >>minimální vym. základ zdr. pojištění)
    >>
    >>Mění se tímto něco?
    >>můj postup: neodhlašovala jsem a nepřihlašovala na ZP
    >>ani OSSZ, ani jsem nečinila na institucích žádné
    >>úkony
    >>s PP související
    >>30/6 skončil PP na základě smlouvy na dobu určitou
    >>1/7 začal nový PP na základě smlouvy
    >>
    >>Evidence na ÚP a souběžný PP do částky 4 tisíce jsou
    >>pro mě opět nové záležitosti, nejsem si jistá, zda-li
    >>jsem postupovala správně...
    >
    >Aha, to v závorce mi nějak uniklo, tak že první PP
    >zkončil 30.6., měly být provedny odhlášky ze SP a ZP a
    >vyplněn ELDZ,od 1.7. provedeny přihlášky na SP a ZP ,
    >bude se psát na další řádek ELDZ a budou také nové
    >průměry , jedině u dovolené se postupuje jako by PP
    >nekončil, tam se bezprostřední nástup k témuž zaměstnavateli
    >posuzuje jako nepřetržitý PP.

    na ZP mi řekli, že odhlášky ani přihlášky předkládat nemám...

  • 6. 8. 2009 9:10

    J (neregistrovaný)

    Re: ELDP 1/2 úvazek při evidenci na ÚP
    Tam by to asi ani tolik nevadilo, ale co OSSZ, a případná kontrola na výpočet náhrady mzdy za nemoc? Když nebude přihláška k novému PP, aby nebraly výpočet náhrady jako když by pokračoval PP a tam by bylo rozhodné období předchozí čtvrtletí s menším průměrem a tedy i menší náhradou.

  • 6. 8. 2009 9:30

    abc (neregistrovaný)

    Re: ELDP 1/2 úvazek při evidenci na ÚP
    Děkuji za reakce, zítra jdu osobně na OSSZ a případ tam budu konzultovat (ty náhrady za nemoc mě taky napadly, ale nejdřív mě napadly náhrady za dovolené ...., zkrátka před měsíce jsem se situaci hodnotila jinak než nyní :-( a po dnešku se přikláním k názoru, že na OSSZ odhlášku k 30/6 a současně přihlášku k 1/7

  • 6. 8. 2009 9:42

    J (neregistrovaný)

    Re: ELDP 1/2 úvazek při evidenci na ÚP
    Všem těmto komplikacím se dalo předejít pouhým dodatkem k původné pracovní smlouvě, kde by jste PP na dobu určitou, změnili na dobu kterou máte nyní a změnu úvazku .

  • 6. 8. 2009 11:29

    abc (neregistrovaný)

    Re: ELDP 1/2 úvazek při evidenci na ÚP
    Ano, ale tím by "tratil" zaměstnanec např. při nemoci, peněžité pomoci v mateřství, průměru na dovolenou. (PP jsem neuzavírala já)

  • 7. 8. 2009 14:33

    abc (neregistrovaný)

    navazující PP - takto je to správně
    >>
    >>>>>>
    >>>>>>Neodhlašovala, nepřihlašovala, ale založila jsem
    >>>>>>"nového" zaměstnance, podle mého se jedná o 2 PP.
    >>>>>Nejedná, došlo pouze ke změně původní prac.smlouvy..
    >>>>>Nekomplikujte si situaci!
    >>>>
    >>>>nemůžete přece na základě změny pracovního úvazku
    >>>>někomu svévolně ukončit PP a založit nový,
    >>>To nebylo svévolně, v dotazu je psáno že PP na dobu
    >>>určitou skončil.
    >>
    >>PP do 30/6 byl limitován výdělkem 4 tisíce hrubého,
    >>protože dotyčná prodělávala rekvalifikaci na ÚP, tzn.
    >>leden - červen byla v evidenci na ÚP (neplatil pro ni
    >>minimální vym. základ zdr. pojištění)
    >>
    >>Mění se tímto něco?
    >>můj postup: neodhlašovala jsem a nepřihlašovala na ZP
    >>ani OSSZ, ani jsem nečinila na institucích žádné
    >>úkony
    >>s PP související
    >>30/6 skončil PP na základě smlouvy na dobu určitou
    >>1/7 začal nový PP na základě smlouvy
    >>
    >>Evidence na ÚP a souběžný PP do částky 4 tisíce jsou
    >>pro mě opět nové záležitosti, nejsem si jistá, zda-li
    >>jsem postupovala správně...
    >
    >Aha, to v závorce mi nějak uniklo, tak že první PP
    >zkončil 30.6., měly být provedny odhlášky ze SP a ZP a
    >vyplněn ELDZ,od 1.7. provedeny přihlášky na SP a ZP ,
    >bude se psát na další řádek ELDZ a budou také nové
    >průměry , jedině u dovolené se postupuje jako by PP
    >nekončil, tam se bezprostřední nástup k témuž zaměstnavateli
    >posuzuje jako nepřetržitý PP.

    Dnes jsem situaci osobně konzultovala na OSSZ. Správný postup:
    - na OSSZ ani odhláška ani přihláška viz. § 10/4 zákona o nem. pojištění, jeden ELDP za celý rok, při nemoci vyplácené OSSZ bude rozhodné období od 1/1
    - na ZP ani odhláška ani přihláška

    Můžete mi prosím napsat, ze kterého § zákoníku práce čerpáte při tvrzení:
    jedině u dovolené se postupuje jako by PP
    >nekončil, tam se bezprostřední nástup k témuž zaměstnavateli
    >posuzuje jako nepřetržitý PP.

  • 7. 8. 2009 18:01

    abc (neregistrovaný)

    na 1/2 úvazek navazuje plný úvazek
    znamená totedy, pokud leden - červen (1/2 úvazek) dovolená vyčerpaná nebyla (10 dnů = 40 hodin), tuto může čerpat červenec - prosinec ale už 10 dnů = 80 hodin? (tratí zaměstnavatel)

    To samé pokud z plného úvazku se přechází na poloviční (tratí zaměstnanec)

    Je to tak?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).