ještě jednou rozdělení zisku -judikatura
Dobrý den,
děkuji za Vaši radu, ovšem po prostudování judikatury jsem došla k závěru, že tato zřejmě chrání především akcionáře, a právě na s.r.o., speciálně s jedním společeníkem, by opravdu mělo být použito přiměřeně- můj laický názor, nejsem právník.
Ve všech diskuzích, co jsem prošla, se neřeší, že se nemůže toto provést kdykoli, při dodržení podmínek naplnění rez.fondu, výše vl.kapitálu a zřiz. výdajů), jen jsem nenašla případ opakovaných výplat podílů na zisku, většinou se to provádí jednorázově, to je mi jasné...
"Rozhodnutí o rozdělení zisku sice nemusí být přijato na stejné valné hromadě, která bude schvalovat účetní závěrku - musí však být přijato ve lhůtě uvedené v § 184a ObchZ (šest měsíců od skončení účetního období)."
Nerozumím této pasáži, jak tedy ošetřit rozdělení zisku minulých let??? např. zisk vznikl v roce 2008, byl převeden na nerozdělený zisk a společník si chce nyní postupně vyplatit.. přece to musí nějak jít udělat ...
Re: zmíněný judikát - podrobnější výklad
Nebudu ani tady doporučovat, aby se společnost s.r.o. nedržela závěrů rozsudku.
Z právních názorů aplikovatelnosti na s r.o. vyjímám.
--------
Za pozornost stojí též skutečnost, že výše uvedené závěry je možno aplikovat i na poměry společnosti s ručením omezeným (podle ustanovení § 123 odst. 2 ObchZ se ustanovení § 178 odst. 2 ObchZ použije přiměřeně a podle ustanovení § 128 odst. 1 ObchZ se valná hromada, která schvaluje řádnou účetní závěrku, musí konat do šesti měsíců od posledního dne účetního období).
------------------
Můj osobní názor - zbytečně si komplikujete život.
Když si uvědomím, že při vašem modelu budete prakticky po 6 měsících vždy měsíčně zpracovávat "rozhodnutí jediného společníka",
chystat příkaz na srážkovou daň, a ještě pak zpracovávat daňové trvzení ke srážkové daní, mezitím také mimořádnou závěrku, tak společník tu spoustu práce ani neocení.
Já bych do toho nešla.