Vlákno názorů k dotazu Prosím páju - klient versus pojišťovna od alen1 - Re: Prosím páju - klient versus pojišťov Můžete sdělit...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 11. 2011 11:25

    alen1 (neregistrovaný)

    Re: Prosím páju - klient versus pojišťov
    Můžete sdělit typ produktu a pojišťovnu?
    Je řada pojišťoven, které tuto transakci nechtějí udělat, přestože jim to umožňují podmínky.
    Navíc si nejsem jista, zda děláte správný krok, jste již o 16 let starší ( od doby počátku pojištění) a pojišťovna si za rizika vezme daleko víc peněz a při zvýšení se nevyhnete zdravotnímu zkoumání.

  • 3. 11. 2011 16:22

    Majda34 (neregistrovaný)

    Re: Prosím alen - klient versus pojišťov
    Jedná se právě o výhodný produkt uzavřený zaniklou IPB poj., kapitálové životní pojištění uzavřené v sazbě KZP1, je zde uvedena částka pro dožití a zaručený úrok 5 %, já se domnívám, že pojišťovna nemá právo na to, že nevyhoví zvýšení pojistné částky pro případ dožití a smrti za původně daných výhodných podmínek, neboť ve smlouvě je jasně psáno, že pojištěný může požádat o zvýšení pojistné částky. :-(. A máte pravdu, je to právní dotaz .. :-)
    Děkuji Majda

  • 3. 11. 2011 16:56

    alen1 (neregistrovaný)

    Re: Prosím alen - klient versus pojišťov
    Tomu rozumím. Je obrovský tlak na to, aby klienti přešli konverzí na jiný "výhodný produkt".Pokud vím ve zvláštních poj. podmínkách je možnost kdykoliv v průběhu pojištění požádat o zvýšení pojistné částky pro případ smrti , ale nejsem si jista, že je tam současně možnost zvýšení částky pro případ dožití.
    Pokud vám jde o spoření - tedy zvýšení hodnoty investice byl v některých variantách KZP 1 povolen mimořádný vklad ( zvyšuje kapitálovou hodnotu pojištění a podílí se samostatně na výnosech z investovaných prostředků). Ale také vím, že byl "interní pokyn" to klientům neumožnit.
    Máte pravdu, že TÚM ( technická úroková míra) tzn. zhodnocení rezerv je garantována ve výši uvedené ve smlouvě - u vás 5%.
    Tady je opravdu otázka proč to chcete udělat. Pokud pro zajištění rizika smrti, pak jsou na trhu dostupná jiná levná riziková pojištění.
    Pokud pro spoření, pak je potřeba podrobně prostudovat i všeobecné podmínky a i ty speciální ( z roku, kdy jste uzavírala je nemám k dispozici). a pak případně "bojovat"

  • 7. 11. 2011 11:46

    JirkaZ (neregistrovaný)

    Re: Prosím alen - klient versus pojišťov
    Ano, to je zásadní otázka - PROČ navyšovat a proč bojovat, protože mne žádný rozumný důvod nenapadá.

    Rizikové pojištění lze opravdu sjednat jednodušeji a levněji samostatným pojištěním.

    A pokud jde o spoření - ikdyž máte TÚM = 5%, tak to nic moc neznamená. Já mám smlouvu se 4,5% a když mi nabídli valorizaci (valorizace odmítám), tak jsem zjistil, že navýšená částka má podstatně horší parametry a zhodnocení než původní pojistné. Jediný důvod, proč jsem tu smlouvu uzavřel, bylo daňové zvýhodnění - a do dneška mne to mrzí.

    Spoření realizujte kdekoliv jinde, jen ne v pojištovně. Cílem je vydělat peníze a ne mít navýšenou pojistnou smlouvu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).