Hlavní navigace

Prosím páju - klient versus pojišťovna

  • (neregistrovaný) 77.236.214.---

    3. 11. 2011 11:16

    Dobrý den,

    mám prosbu ohledně kapitálového životního pojištění uzavřeného v roce 1995, v roce 2000 byla provedena změna poj.smlouvy, a to uzavření vedlejšího pojištění léčebných výloh, ovšem na úkor částky na dožití, která byla ponížena. Nyní jsem chtěla smlouvu navýšit, tedy částku pro případ dožití a bylo mi sděleno, že toto nelze, neboť na základě zákona 363/199 o pojišťovnictví a vyhlášky MF ČR 75/2000 nelze prodávat pojištění s kalkulovanou hodnoutou technické úrokové míry nad MF ČR stanovenou max.výši, aktuálně 2,5 %. Ve smlouvě mám však garantováno vyšší zhodnocení a v podmínkách podepsaných oběma stranami se výslovně píše, že pojištěný může změnit, navýšit či ponížit pojistnou částku pro případ dožití. Nové podmínky prý pojišťovna vzhledem k vysokému počtu klientů nerozesílala. Má na toto pojišťovna právo. Připadá mi to logicky protizákonný postup. Ovšem jsem laik. Děkuji za veškeré fundované reakce. Majda

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 3. 11. 2011 11:24

      pája

      Re: nejsem pojišťovák
      >Dobrý den,
      >
      >mám prosbu ohledně kapitálového životního pojištění
      >uzavřeného v roce 1995, v roce 2000 byla provedena změna
      >poj.smlouvy, a to uzavření vedlejšího pojištění
      >léčebných výloh, ovšem na úkor částky na dožití, která byla
      >ponížena. Nyní jsem chtěla smlouvu navýšit, tedy
      >částku pro případ dožití a bylo mi sděleno, že toto nelze,
      >neboť na základě zákona 363/199 o pojišťovnictví a
      >vyhlášky MF ČR 75/2000 nelze prodávat pojištění s
      >kalkulovanou hodnoutou technické úrokové míry nad MF ČR
      >stanovenou max.výši, aktuálně 2,5 %. Ve smlouvě mám však
      >garantováno vyšší zhodnocení a v podmínkách podepsaných
      >oběma stranami se výslovně píše, že pojištěný může
      >změnit, navýšit či ponížit pojistnou částku pro případ
      >dožití. Nové podmínky prý pojišťovna vzhledem k vysokému
      >počtu klientů nerozesílala. Má na toto pojišťovna
      >právo. Připadá mi to logicky protizákonný postup. Ovšem
      >jsem laik. Děkuji za veškeré fundované reakce. Majda

    • 3. 11. 2011 11:29

      alen1 (neregistrovaný) 46.135.45.---

      Re: nejsem pojišťovák
      Pájo, píšete to tak "pejorativně".
      Náhodou dobře někoho pojistit je velké umění. Bohužel takových je velmi málo.

    • 3. 11. 2011 11:38

      pája

      Re: nejsem pojišťovák
      >Pájo, píšete to tak "pejorativně".
      nevím, co to je, jestli mi taky nenadáváte...
      >Náhodou dobře někoho pojistit je velké umění. Bohužel
      >takových je velmi málo.
      proti tomu nic, ale netuším, proč se tazatelka obracela na mne, když tomu nerozumím...

    • 3. 11. 2011 11:50

      alen1 (neregistrovaný) 46.135.45.---

      Re: nejsem pojišťovák
      Pejorativně je hanlivě.

      Asi si myslela, že je to právní problém.

    • 3. 11. 2011 11:25

      alen1 (neregistrovaný) 46.135.45.---

      Re: Prosím páju - klient versus pojišťov
      Můžete sdělit typ produktu a pojišťovnu?
      Je řada pojišťoven, které tuto transakci nechtějí udělat, přestože jim to umožňují podmínky.
      Navíc si nejsem jista, zda děláte správný krok, jste již o 16 let starší ( od doby počátku pojištění) a pojišťovna si za rizika vezme daleko víc peněz a při zvýšení se nevyhnete zdravotnímu zkoumání.

    • 3. 11. 2011 16:22

      Majda34 (neregistrovaný) 77.236.214.---

      Re: Prosím alen - klient versus pojišťov
      Jedná se právě o výhodný produkt uzavřený zaniklou IPB poj., kapitálové životní pojištění uzavřené v sazbě KZP1, je zde uvedena částka pro dožití a zaručený úrok 5 %, já se domnívám, že pojišťovna nemá právo na to, že nevyhoví zvýšení pojistné částky pro případ dožití a smrti za původně daných výhodných podmínek, neboť ve smlouvě je jasně psáno, že pojištěný může požádat o zvýšení pojistné částky. :-(. A máte pravdu, je to právní dotaz .. :-)
      Děkuji Majda

    • 3. 11. 2011 16:56

      alen1 (neregistrovaný) 46.135.45.---

      Re: Prosím alen - klient versus pojišťov
      Tomu rozumím. Je obrovský tlak na to, aby klienti přešli konverzí na jiný "výhodný produkt".Pokud vím ve zvláštních poj. podmínkách je možnost kdykoliv v průběhu pojištění požádat o zvýšení pojistné částky pro případ smrti , ale nejsem si jista, že je tam současně možnost zvýšení částky pro případ dožití.
      Pokud vám jde o spoření - tedy zvýšení hodnoty investice byl v některých variantách KZP 1 povolen mimořádný vklad ( zvyšuje kapitálovou hodnotu pojištění a podílí se samostatně na výnosech z investovaných prostředků). Ale také vím, že byl "interní pokyn" to klientům neumožnit.
      Máte pravdu, že TÚM ( technická úroková míra) tzn. zhodnocení rezerv je garantována ve výši uvedené ve smlouvě - u vás 5%.
      Tady je opravdu otázka proč to chcete udělat. Pokud pro zajištění rizika smrti, pak jsou na trhu dostupná jiná levná riziková pojištění.
      Pokud pro spoření, pak je potřeba podrobně prostudovat i všeobecné podmínky a i ty speciální ( z roku, kdy jste uzavírala je nemám k dispozici). a pak případně "bojovat"

    • 7. 11. 2011 11:46

      JirkaZ (neregistrovaný) 195.22.34.---

      Re: Prosím alen - klient versus pojišťov
      Ano, to je zásadní otázka - PROČ navyšovat a proč bojovat, protože mne žádný rozumný důvod nenapadá.

      Rizikové pojištění lze opravdu sjednat jednodušeji a levněji samostatným pojištěním.

      A pokud jde o spoření - ikdyž máte TÚM = 5%, tak to nic moc neznamená. Já mám smlouvu se 4,5% a když mi nabídli valorizaci (valorizace odmítám), tak jsem zjistil, že navýšená částka má podstatně horší parametry a zhodnocení než původní pojistné. Jediný důvod, proč jsem tu smlouvu uzavřel, bylo daňové zvýhodnění - a do dneška mne to mrzí.

      Spoření realizujte kdekoliv jinde, jen ne v pojištovně. Cílem je vydělat peníze a ne mít navýšenou pojistnou smlouvu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).