Hlavní navigace

Prosím páju - klient versus pojišťovna

• (neregistrovaný) 77.236.214.---

3. 11. 2011 11:16

Dobrý den,

mám prosbu ohledně kapitálového životního pojištění uzavřeného v roce 1995, v roce 2000 byla provedena změna poj.smlouvy, a to uzavření vedlejšího pojištění léčebných výloh, ovšem na úkor částky na dožití, která byla ponížena. Nyní jsem chtěla smlouvu navýšit, tedy částku pro případ dožití a bylo mi sděleno, že toto nelze, neboť na základě zákona 363/199 o pojišťovnictví a vyhlášky MF ČR 75/2000 nelze prodávat pojištění s kalkulovanou hodnoutou technické úrokové míry nad MF ČR stanovenou max.výši, aktuálně 2,5 %. Ve smlouvě mám však garantováno vyšší zhodnocení a v podmínkách podepsaných oběma stranami se výslovně píše, že pojištěný může změnit, navýšit či ponížit pojistnou částku pro případ dožití. Nové podmínky prý pojišťovna vzhledem k vysokému počtu klientů nerozesílala. Má na toto pojišťovna právo. Připadá mi to logicky protizákonný postup. Ovšem jsem laik. Děkuji za veškeré fundované reakce. Majda

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 3. 11. 2011 11:24

pája

Re: nejsem pojišťovák
      >Dobrý den,
      >
      >mám prosbu ohledně kapitálového životního pojištění
      >uzavřeného v roce 1995, v roce 2000 byla provedena změna
      >poj.smlouvy, a to uzavření vedlejšího pojištění
      >léčebných výloh, ovšem na úkor částky na dožití, která byla
      >ponížena. Nyní jsem chtěla smlouvu navýšit, tedy
      >částku pro případ dožití a bylo mi sděleno, že toto nelze,
      >neboť na základě zákona 363/199 o pojišťovnictví a
      >vyhlášky MF ČR 75/2000 nelze prodávat pojištění s
      >kalkulovanou hodnoutou technické úrokové míry nad MF ČR
      >stanovenou max.výši, aktuálně 2,5 %. Ve smlouvě mám však
      >garantováno vyšší zhodnocení a v podmínkách podepsaných
      >oběma stranami se výslovně píše, že pojištěný může
      >změnit, navýšit či ponížit pojistnou částku pro případ