Re: Invalidní důchod
Samozřejmě nahlásit na ZP a OSSZ. V RZD mu započítáte slevu na invalidite za celý rok 2011 (pokud pobíral celý rok invalid. důchod). Musí doložit rozhodnutí o přiznání ID a z ledna 2012 složenku z výplaty ID. Pokud pobírá ID převodem, musí doložit potvrzení z OSSZ.
Zkuste zavolat na ÚP, vysvětlit situaci a domluvit se na opravě - věřím, že to bude možné.
Při nástupu do zaměstnání zaměstnancům dáváme vyplnit dotazník, kde vypisují, zda pobírají důcho a jaký druh důchodu se jedná - přdcházíme tím komplikacím.
Re: Invalidní důchod
Takže na OSSZ hlásit nebo ne? Za jiné invalidní zaměstnance jsme vždycky dříve na OSSZ hlásili, tak předpokládám, že to stále platí. Papíry o přiznání důchodu mi zaměstnanec bohužel do 15.2. nedoložil, o důchodu se zmínil teprve dnes. Co se týká ÚP - myslím, že nám nic neuznají, protože zaměstnanec doloží papíry až letos a i když si požádám o potvrzení z OSSZ, bude tam letošní datum :-( Loni jsme měli na toto z ÚP kontrolu a řekli nám, že zpětně nic neuznají a z toho plyne, že jsme neměli nárok si zaměstnance loni uplatnit, když nic loni nedoložil. Chtěli tehdy vidět útržky od složenek pomalu za celé období, co zaměstnávame jednu paní s důchodem 3. stupně a ještě se vrtali v tom, jak jsme zjistili, že má ten 3. stupeň a ne třeba první.
Re: Invalidní důchod
Firma, která má víc jak 25 zaměstnanců musí každý rok do 15.2. vypočítat povinný podíl zaměstnávání zdravotně postižených a případně odvést určitou vypočtenou částku do státního rozpočtu. Další informace najdete na stránkách úřadu práce, mají to hned na titulní straně Zaměstnavatel.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.