Re: Invalidní důchod
Na OSSZ nehlásíte, nahlásíte na ZP, s nějakou omluvou, že Vám to dal až teď. POkud by chtěl do RZ slevu na dani,měl Vám předložit do 15.2. rozhodnutí o přiznání a doklad od plátce důchodu, že ho pobírá. Jestli tak učinil, slevu na dani z důvodu ID mu v RZ zahrnete.
Co se týká ÚP, přepočítejte a zkuste tam jít osobně. Je škoda,že už je odvod zaplacen, to by mě také zajímalo, jestli by Vám to vrátili, nechci strašit, ale myslím si, že by to pro ně byl problém.
Re: Invalidní důchod
Samozřejmě nahlásit na ZP a OSSZ. V RZD mu započítáte slevu na invalidite za celý rok 2011 (pokud pobíral celý rok invalid. důchod). Musí doložit rozhodnutí o přiznání ID a z ledna 2012 složenku z výplaty ID. Pokud pobírá ID převodem, musí doložit potvrzení z OSSZ.
Zkuste zavolat na ÚP, vysvětlit situaci a domluvit se na opravě - věřím, že to bude možné.
Při nástupu do zaměstnání zaměstnancům dáváme vyplnit dotazník, kde vypisují, zda pobírají důcho a jaký druh důchodu se jedná - přdcházíme tím komplikacím.
Re: Invalidní důchod
přesně tak, jste povinni vést tuto evidenci, takže po nástupu zaměstnance dáváme doplněk k původnímu dotazníku , kde jsou všechny tyto věci uvedeny.
Re: Invalidní důchod
Takže na OSSZ hlásit nebo ne? Za jiné invalidní zaměstnance jsme vždycky dříve na OSSZ hlásili, tak předpokládám, že to stále platí. Papíry o přiznání důchodu mi zaměstnanec bohužel do 15.2. nedoložil, o důchodu se zmínil teprve dnes. Co se týká ÚP - myslím, že nám nic neuznají, protože zaměstnanec doloží papíry až letos a i když si požádám o potvrzení z OSSZ, bude tam letošní datum :-( Loni jsme měli na toto z ÚP kontrolu a řekli nám, že zpětně nic neuznají a z toho plyne, že jsme neměli nárok si zaměstnance loni uplatnit, když nic loni nedoložil. Chtěli tehdy vidět útržky od složenek pomalu za celé období, co zaměstnávame jednu paní s důchodem 3. stupně a ještě se vrtali v tom, jak jsme zjistili, že má ten 3. stupeň a ne třeba první.
Re: Invalidní důchod
Firma, která má víc jak 25 zaměstnanců musí každý rok do 15.2. vypočítat povinný podíl zaměstnávání zdravotně postižených a případně odvést určitou vypočtenou částku do státního rozpočtu. Další informace najdete na stránkách úřadu práce, mají to hned na titulní straně Zaměstnavatel.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
17. 2. 2012 10:19
Prosím o radu:
Od května 2011 zaměstnáváme na HPP pána, ze kterého teď v únoru 2012 vypadlo, že pobírá částečný invalidní důchod. Co teď s tím? Na OSSZ budu vše hlásit se skoro ročním zpožděním. Můžu mu teď zpětně ve vyúčtování opravit slevu na dani? A jak je to se zaměstnáním OZP? Přehled jsem na úřad práce už podala s tím, že budeme odvádět do státního rozpočtu. Lze to nějak opravit? Kdyby to šlo, neplatili bychom totiž nic.
Děkuji.