Know-how

soubor nepatentovaných praktických poznatků vyplývajících ze zkušeností a testování jeho vlastníka, který je utajený, podstatný a identifikovatelný, přičemž
1. utajený znamená, že know-how tvoří přesné složení a uspořádání jednotlivých částí, které není všeobecně známé a snadno dostupné; to však nemůže být vykládáno v úzkém smyslu tak, že každá jednotlivá část know-how musí být zcela neznámá a nedosažitelná mimo podnikání vlastníka;
2. podstatný znamená, že know-how obsahuje informace, které jsou důležité pro prodej zboží nebo poskytování služeb konečným uživatelům a zvláště pro prezentaci prodávaného zboží, zpracování zboží v souvislosti s poskytováním služeb, metodami jednání se zákazníky a administrativním a finančním vedením obchodní činnosti;
3. identifikovatelný znamená, že know-how musí být popsáno dostatečně srozumitelně, aby bylo možno ověřit, zda splňuje kritérium utajenosti a podstatnosti; popis know-how může být součástí dohody o frančíze nebo samostatné dohody nebo může být zaznamenán jinou vhodnou formou.

Výše uvedený výklad pojmu je volným přepisem (s úpravou částí specifických pro frančízu) definice uvedené v § 2 vyhlášky Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže č. 5/2000 Sb., o povolení obecné výjimky ze zákazu dohod narušujících soutěž podle § 3 odst. 1 a § 4 odst. 1 zákona č. 63/1991 Sb., o ochraně hospodářské soutěže, ve znění zákona č. 286/1993 Sb., pro určité druhy dohod o frančíze.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).