Hlavní navigace

USTANOVENÍ ZODPOVĚDNÉHO ZÁSTUPCE

  • (neregistrovaný)

    22. 2. 2012 14:21

    Dobrý den,
    Vzal jsem na brigádu studentku, aby dělala masáže. Protože podnikám, ustanovil jsem jí zodpovědným zástupcem abychom pořídili nejsnažší cestou živnost. Napsal jsem jí INOMINÁTNÍ SMLOUVU. Jenomže slečna neudělala zkoušky, musela přerušit studium, a ze studentky se stala pracující. Bohužel to nečekala, takže se obrátila v panice na Úřad Práce. A tam nastal šílený problém s úředníkem!
    Začal do ní "hustit", že má špatnou smlouvu. Nebral jsem jí moc vážně, určitě se jí chtěli zbavit, nalákat na živnost, kterou si ta holka nemůže dovolit, protože nemá ani korunu, jinak by nešla na pracák. Jenomže jsem jí podcenil, ona mi už tu smlouvu vypověděla. A dívá se na mne jako na parchanta, který jí chtěl vykořisťovat nebo co? V této brandži jsme závislí na zákaznících, ještě žádný nepřišel a už vůbec si neumím představit, že by mi platila nájem za prázdnou masérnu. Teprve jsem začal hledat co jsem udělal špatně, zjistil jsem,že inominátní smlouva existovala ku podivu od roku 1964 a zrovna v loni mi jí zrušili. Ale abych se moc nerozepisoval, našel jsem váš článek a ejhle, podle něj to vypadá, že ačkoliv tomu nerozumím, jak je mi dnes vyčítáno, žádnou chybu jsem dle vašeho článku neudělal.
    Takže jsme se skoro zbytečně pohádali, nechci jí dělat potíže na pracáku, tak si asi najdu nový zástup, abych to do těch 15ti dnů přepsal.
    Jenom mne v té souvislosti napadlo několik otázek:
    - bude mít slečna na úřadu práce potíže, bude-li mne dělat dál zástup bez nároku na mzdu? (Třeba na dohodu o provedení práce)
    - v článku tvrdíte, že lze živnost provozovat mám-li zástup. Mohu vás ubezpečit, že já určitě ne, nemám totiž rekvalifikaci na maséra, ani to neumím, takže je to docela paradox? :-)