Hlavní navigace

Názor k dotazu Zprostředkování nákupu od Vilik - Tenisky jsou jen příklad. Nevím proč lidé nakupují...

  • 8. 4. 2021 14:28

    Vilik

    Tenisky jsou jen příklad. Nevím proč lidé nakupují v českých eshopech a neobjednají si věci za zlomek ceny přímo v USA.
    Ne každý umí anglicky, ne každý chce posílat peníze do zahraničí, ne každý ví kde co objednat, jak to co nejlevněji dostat až domů atp...

    Jsem OSVČ v jiném oboru už několik let.

    Šlo mi jen o to, jaké jsou jiné možnosti kromě založení klasického eshopu.

    Tím, že jsem nechtěl řešit DPH a CLO, tak jako nejlepší řešení mi přišlo nákup pouze zprostředkovat.
    Když si každý vybere, objedná jako v klasickém eshopu a já na jeho žádost věci objednám a zajistím přepravu bez starostí až k němu domů. Úplně jiná cena než v ČR.
    Tak nevidím problém ani na jedné straně..

    To slovní spojení - na zákazníkovo jméno a na jeho účet, být musí kvůli zachování ZPROSTŘEDKOVÁNÍ, jinak by šlo o klasické obchodování.

    Proto moje otázka byla, na co víc si dát pozor, aby šlo opravdu o ZPROSTŘEDKOVÁNÍ.
    Se zprostředkováním je spojena provize. Po překročení obratu se z neplátce stává plátce a odvádí 21%, otázka byla co se počítá do obratu, jestli jen provize nebo celá částka přijatá od zákazníka.

    Zas tak mimo nejsem, konzultoval jsem to, jen mě napadlo víc otázek, myslel jsem, že je to diskuse kde odpovídají účetní, co s tímto mají nějaké zkušenosti.
    Nechtěl jsem něco zanedbat z právního hlediska, chtěl jsem vědět s čím počítat..
    Tak si hold budu muset zajet ke své účetní.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).