Dobrý den, potřebovala bych poradit. Naše firma způsobila škodu zákazníkovi. Škoda se projevila až po čase. Zákazník si ji nechal opravit. Poté bylo teprve zjištěno, že chyba nastala u nás. Zákazník požaduje proplacení, my máme odpovědnostní pojistku. Faktura bude vystavena na jeho jméno. Zákazník spěchá na proplacení. a) Můžeme ji proplatit zákazníkovi, zaúčtovat ji (když tam bude jeho jméno) a požadovat proplacení od pojišťovny nám na náš účet? b) Nebo mu nic nezaplatíme, nahlásíme škodu a pojišťovna zaplatí fakturu jemu a my mu jen doplatíme spoluúčast? c)Nebo máme nechat přepsat fakturu od jeho dodavatele na naše jméno a postupovat podle a)? Jak ovšem budeme účtovat. Vedeme daňovou evidenci. jsme plátci DPH. moc děkuji za návrhy a odpovědi
29. 11. 2008 18:27
Dobrý den, potřebovala bych poradit. Naše firma způsobila škodu zákazníkovi. Škoda se projevila až po čase. Zákazník si ji nechal opravit. Poté bylo teprve zjištěno, že chyba nastala u nás.
Zákazník požaduje proplacení, my máme odpovědnostní pojistku.
Faktura bude vystavena na jeho jméno. Zákazník spěchá na proplacení.
a) Můžeme ji proplatit zákazníkovi, zaúčtovat ji (když tam bude jeho jméno) a požadovat proplacení od pojišťovny nám na náš účet?
b) Nebo mu nic nezaplatíme, nahlásíme škodu a pojišťovna zaplatí fakturu jemu a my mu jen doplatíme spoluúčast?
c)Nebo máme nechat přepsat fakturu od jeho dodavatele na naše jméno a postupovat podle a)?
Jak ovšem budeme účtovat. Vedeme daňovou evidenci. jsme plátci DPH.
moc děkuji za návrhy a odpovědi