Hlavní navigace

Balíček na dobírku

  • (neregistrovaný) 109.107.203.---

    20. 1. 2012 13:24

     Dobrý den,
    v únoru 2011, mi byl doručen balíček přepravní společností GLS od maďarského dodavatele zboží. Dobírku jsem při převzetí zaplatila (jedná se o částku cca 4500,- Kč) a přepravci podepsala nějaké doklady.
    V létě se ozvala maďarská strana, že faktura je u nich neuhrazená, ať ji zaplatím. Odkázala jsem je na přepravce, který ode mne peníze převzal, ať pohledávku uplatňují u něho. Ti se ale ozvali také, že peníze nemají a že je po nich maďaři chtějí. Začala jsem se na jejich žádost pídit po potvrzení (dokladu) o úhradě dobírky, kterou mi měl předávající řidič přepravní společnosti předat, ale lístek jsem nenašla.
    Napsala jsem tedy čestné prohlášení, že jsem balíček uhradila a brala věc za uzavřenou.

    Nyní mne kontaktoval řidič, kterému dali údajně balíček k úhradě a hrozí mi žalobou, že když nemám doklad, že jsem určitě nic neuhradila a že na nic nemám doklad, že se se mnou bude soudit a spor jistě vyhraje.

    Dalším průzkumem přímo u společnosti GLS jsem se dozvěděla, že někdy se stane, že v dokladech není uvedeno, že má přepravce vybrat dobírku (dejme tomu, že se přesně tato skutečnost mohla stát), ale jakmile je na balíku dobírka uvedena, musí ji dle interních podkladů vybrat. Což udělal a na balíku dobírková cena určitě byla.
    Po maďarské straně teď poptávám i potvrzení, že na dobírkové balíky píší dobírkovou cenu a dobírku.

    Jak mám nyní postupovat?
    Nerada bych 4500 platila znovu, ale také bych byla nerada popotahována soudy a vzhledem k tomu, že nemám doklad a tudíž bych opravdu mohla spor 100% prohrát a ještě v plné výši hradit veškeré soudní náklady, náklady na právníka řidiče apod.

    Děkuji předem moc za Váš názor či radu.
    S pozdravem
    Hanča

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).