Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
1. 2. 2012 15:00
Dobrý den,
zaměstnanec nám způsobil škodu. Jako zaměstnavatel jsme mu předepsali náhradu škody ve výši 4,5 násobku mzdy. Vše jsme nahlásili na příslušnou pojišťovnu. Avšak poté nás čekalo nemilé zjištění. Po 2-měsíčním dopisování si s pojišťovnou, neustálé doplňování podkladů (ačkoliv jsme je všechny pojišťovně předali ihned první zásilkou), mu pojišťovna oznámila, že to zamítá, že má "špatnou" pojistku. Ve smlouvě bylo uvedeno, že zaměstnanec pracuje jako řidič mezinárodní kamionové dopravy, po celé Evropě. Když jsme tedy důkladně začali pročítat smlouvu, objevili jsme zde výluku a to: že se pojistka nevztahuje na škodu způsobenou s řízením vozidel. Což si vlastně odporuje. Tudíž zaměstnanec navštívil pojišťovnu a tam mu bylo sděleno, že dotyčná pracovnice, která s ním smlouvu před 3-roky uzavřela pochybila, ale už u této pojišťovny nepracuje a tak mu nepomůžou. Měl napsat dopis na pojišťovnu, kde měl situaci popsat a doufat, že pojišťovna uzná svou chybu při sepisování smlouvy. Bohužel přišlo zpět zamítnutí. Jelikož se jedná o nemalou částku, prosím Vás tímto o pomoc.
Můžete mi prosím poradit, zda lze tuto situaci nějak řešit? Nebo na koho se obrátit? Myslím si totiž, že pojišťovna uzavřela se zaměstnancem "podivnou" smlouvu.
Děkuji moc za případnou radu. LM