Hlavní navigace

vyúčtování energií

• (neregistrovaný) 92.243.209.---

20. 11. 2012 19:09

Prosím o radu,

přišlo nám vyúčtování od RWE na přeplatek 30,6 Kč. Píšou, že bude zahrnut (díky jeho výši) do vyúčtování za následující fakturační období. Nevím si rady s účtováním. Mám to v přijatých fakturách - zatím. Jak s tím naložit dále? Nějak to interním dokladem zrušit?? Opravdu si s tím nevím rady.

Mám ještě jeden problém s vyúčtováním od ČEZu. Na účet nám bylo připsáno 11 Kč s tím, že prvně poslali špatné vyúčtování. Prvně přišla faktura na spotřebu 655,- a odečteny zálohy 600. Tudíž jsem zaplatila nedoplatek 55Kč. Spletli se a mělo to být jenom 644 - jak zaúčtuji těch 11Kč? Jsem účetní samouk a teprve začínám. Někdo mi tu radil udělat dobropis, bohužel netuším, jak to provést.

Děkuji
    gábina

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 20. 11. 2012 20:11

v.e.n.d.y.

Re: vyúčtování energií
      >Prosím o radu,
      >
      >přišlo nám vyúčtování od RWE na přeplatek 30,6 Kč.
      >Píšou, že bude zahrnut (díky jeho výši) do vyúčtování za
      >následující fakturační období. Nevím si rady s
      >účtováním. Mám to v přijatých fakturách - zatím. Jak s tím
      >naložit dále? Nějak to interním dokladem zrušit??
      >Opravdu si s tím nevím rady.

Další faktura na energii bude například na částku 1000,- Kč a na konci bude uvedeno, že odečítají přeplatek 30,60 a máte zaplatit jen rozdíl. Zaúčtujete fakturu na 1 000,-Kč a zbytek, 30,60 zaúčtujete zápočtem s první fakturou. Zápočty Pohoda umí.
      >
      >Mám ještě jeden problém s vyúčtováním od ČEZu. Na účet
      >nám bylo připsáno 11 Kč s tím, že prvně poslali špatné
      >vyúčtování. Prvně přišla faktura na spotřebu 655,- a
      >odečteny zálohy 600. Tudíž jsem zaplatila nedoplatek
      >55Kč. Spletli se a mělo to být jenom 644 - jak zaúčtuji
      >těch 11Kč? Jsem účetní samouk a teprve začínám. Někdo
      >mi tu radil udělat dobropis, bohužel netuším, jak to
      >provést.