Hlavní navigace

účtování dotace

  • (neregistrovaný) 213.195.215.---

    7. 12. 2012 13:39

    Dobrý den, prosím o radu. V které fázi dotací zaúčtovat nárok na dotaci? Po přiklepnutí dotace a podepsání smlouvy v celé výši, nebo vždy po příjmu peněz na účet?Já to účtuju po
    připsání peněz na účet , ale podle směrnice se od roku 2008 má účtovat o dotaci po nezpochybnitelném nároku na dotaci. A to je právě ten problém, kdy vlastně je ten nezpochybnitelný nárok. Děkuji

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.

    • 7. 12. 2012 13:57

      Ifka (neregistrovaný) 82.142.122.---

      Re: účtování dotace
      No, to mi povídejte :-) Já jsem účtovala k datu Rozhodnutí o poskytnutí dotace celou schválenou výši a jednotlivé přijaté platby (v našem případě půlroční) proúčtovávám samostatně.

    • 7. 12. 2012 16:09

      JirkaZ (neregistrovaný) 193.85.115.---

      Re: účtování dotace
      Rozhodnutí o poskytnutí dotace je dokument, který říká, jakou maximální částku můžete dosat, pokud splníte Podmínky. To má - dle mého názoru- do pojmu "nezpochybnitelný nárok" hodně daleko, protože skutečnost bývá jiná.

      Já účtuji o dotaci v okamžiku, kdy dostanu informaci "Rozhodnutí o platbě", pokud není, tak až při skutečné platbě.
      Jiná věc je, jaké bude datum zaúčtování - dle ČUS17 by se mělo účtovat ve "věcné a časové souvislosti s účtováním nákladů".
      Takže např. pokud přijde dotace v dubnu 2013 k veletrhu, kde jsme byli na podzim 2012, účtuji ještě do roku 2012.
      účtování : rok 2012 : 346/648
      rok 2013 : 221/346

      Vše výše uvedené se týká dotací na provozní účely.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).