Hlavní navigace

Jedna faktura - dvě částky

  • (neregistrovaný)

    4. 1. 2013 15:11

    Dobrý den,

    obdrželi jsme fakturu od dodavatele, kterou jsme ve splatnosti uhradili. Posléze jsme zjistili, že u nás evidují přeplatek ve výši 2000,-. Po kontrole na jejich internetu jsme zjistili, že fakturu opravili. Prosila jsem je, že vzhledem k úhradě potřebujeme dobropis. Bylo mi vysvětleno, že si to máme odečíst, že se u nich jedná o běžnou praxi a vzhledem k jejich již prokonané opravě nám DPB vystavit nemůžou. My teď máme na DPH uplatněno více. Mohli byste mi, prosím, poradit nějaký paragraf, kde je jasně napsáno, že korekce takovýmto způsobem nejsou možné? Ještě bych jim zkusila napsat...než si korekcí zadělám i naše účetnictví.

    Předem děkuji a jsem s pozdravem

    Jana

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 4. 1. 2013 16:59

      alli (neregistrovaný)

      Re: Jedna faktura - dvě částky
      A dostali jste novou fakturu? Pokud původní fakturu nahradili novou i se stejným VS, těžko je donutíte k vystavení ODD. Je to dost nekorektní dodavatel, který má jako běžnou praxi změnu DD, aniž by vhodným způsobem informoval odběratele.

    • 4. 1. 2013 18:32

      JirkaZ (neregistrovaný)

      Re: Jedna faktura - dvě částky
      Pokud se jedná o prosincovou fakturu, pak bych faktury vyměnila dál se tím nezabýval - určitě máte dost jiné práce.

      Pokud jde o starší fakturu, pak požádejte o písemné stanovisko ve smyslu "upravte si sami". Toto můžete považovat za udělení souhlasu vystavit ODD jménem dodavatele. Původní i novou fakturu máte.

      Za základě zkušeností vím, že firmy málokdy mění svoje vystavené faktury o vlastní vůli. Ve velké většině případů se tak děje až na základě upozornění zákazníka. Je tedy možné, že nějaký Váš kolega z firmy uplatnil reklamaci. A v tom případě je povinnost snížit nárok odpočet v okamžiku, kdy je tato skutečnost známa. Zkuste se po firmě poptat, jestli někdo ve firmě k tomu nemá informace.

      I přes to všechno považuji přístup dodavatel za poněkud monopolistický a osobně bych si to nenechal líbit. První akcí by asi bylo pozdní placení - Proč platit včas někomu, kdo mění již jednou vystavené doklady ?

      Zároveň bych se poohlédl i po jiném dodavateli - nakonec třeba zjistíte, že zboží či službu pořídíte jinde i levněji. Podle popisu se jedná o dopravce či větší internetový obchod a tam monopol rozhodně není. Ale toto již není předmětem dotazu...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).