Naletěl jsem na podvod s předraženými doménami

  • (neregistrovaný)

    7. 2. 2012 8:04

    Nechali jsme se (podobně jako mnoho dalších o kterých se již několikrát psalo) napálit slečnou po telefonu na "včasné zablokování" dalších domén (.EU .org. net) s názvem naší současné domény .CZ z důvodu, že si je chce zablokovat jiná firma. Později jsme si uvědomili svoji hloupost, že zřejmě nejde jen o "zablokování", ale že jsme nejspíš potvrdili jejich nákup. Pokusili jsme se "objednávkui " meilem zrušit, samozřejmě bez odezvy. Nyní nám po cca 13 dnech dorazila faktura na mnohonásobně předraženou částku k úhradě. Může někdo poradit, jak z této "vlastní hlouposti" ven? Mám na mysli poradit a nikoliv konstatovat, že jsme hloupě naletěli. To víme sami. Když nezaplatíme, samozřejmě předají či prodají pohledávku dále a budeme pouze řešit neuhrazenou pohledávku a nikoliv "podvodnou objednávku".Děkuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 7. 2. 2012 9:22

      Sly (neregistrovaný)

      Osobně bych to zkoušel přes § 53 OZ

      (1) Pro uzavření smlouvy mohou být použity prostředky komunikace na dálku, které umožňují uzavřít smlouvu bez současné fyzické přítomnosti smluvních stran. Prostředky komunikace na dálku se rozumí zejména neadresovaný tisk, adresovaný tisk, typový dopis, reklama v tisku s objednávkovým tiskopisem, katalog, telefon s (lidskou) obsluhou, telefon bez (lidské) obsluhy (automatický volací přístroj, audiotext), rozhlas, videotelefon (telefon s obrazovkou), videotext (mikropočítač a televizní obrazovka), elektronická pošta, faxový přístroj, televize (televizní nákup, teleshopping), veřejná komunikační síť, například internet.
      (5) Podá-li spotřebitel objednávku prostřednictvím některého prostředku komunikace na dálku, je dodavatel povinen prostřednictvím některého prostředku komunikace na dálku neprodleně potvrdit její obdržení; to neplatí při uzavírání smlouvy výlučně výměnou elektronické pošty nebo obdobnou individuální komunikací. Objednávka a potvrzení jejího obdržení jsou považovány za doručené, pokud se s nimi strany, jimž byly určeny, mohou seznámit.
      (6) Po uzavření smlouvy při použití prostředků komunikace na dálku, nejpozději však před plněním musí být spotřebiteli písmeně poskytnuty tyto informace:
        a) obchodní jméno a identifikační číslo dodavatele, sídlo právnické osoby a bydliště v případě fyzické osoby,
      b) informace o podmínkách a postupech pro uplatnění práva odstoupit od smlouvy,
      c) informace o službách po prodeji a o zárukách,
      d) podmínky pro zrušení smlouvy, pokud není určena doba platnosti nebo platnost je delší než 1 rok.
        (7) Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí plnění. V případě, že dodavatel nepředal spotřebiteli informace, které je povinen předat písemně nebo jiným obdobným způsobem podle ustanovení odstavců 4 a 6, činí tato lhůta pro odstoupení 3 měsíce od převzetí plnění. Jestliže však jsou informace řádně předány v jejím průběhu, dochází k ukončení tříměsíční lhůty a počíná od té doby běžet lhůta čtrnáctidenní.

    • 8. 2. 2012 21:01

      jtpt (neregistrovaný)

      Skutečně došlo k prokazatelnému sjednání smlouvy? S velkou pravděpodobností tomu tak nebylo, jenom někdo chce poněkud nepřehlednou situaci využít k získání dalších korunek. Neočekávejte ale, že bez podrobného seznámení s věcí Vám někdo může poskytnout kvalitní poradenství.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).