Re: Reklamace platební transakce
Koukám, že už i jiné banky se chovají podobně ;-)
Co se týče délky reklamací, tam je to asi bohužel v pořádku. Ale co se týče nahlášení problému, tam už to podle mě v pořádku není:
zákon o platebním styku:
§115 (1) Jestliže byla provedena neautorizovaná platební transakce, poskytovatel plátce neprodleně po té, co mu plátce neautorizovanou platební transakci oznámil,
a) uvede platební účet, z něhož byla částka platební transakce odepsána, do stavu, v němž by byl, kdyby k tomuto odepsání nedošlo,
b) vrátí částku platební transakce, včetně zaplacené úplaty a ušlých úroků, plátci, jestliže postup podle písmene a) nepřipadá v úvahu.
Být Vámi, obrátím se na finančního arbitra.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
31. 1. 2013 9:07
Dobrý den,
přibližně začátkem prosince 2012 byla zneužita moje platební karta (resp údaje z ní, platební kartu jsem neztratil) a byla z mého účtu u jedné nejmenované banky odčerpána určitá částka v několika platbách. Ihned jak jsem se o této situaci dozvěděl, tak jsem ji nahlásil na pobočce dané banky. Karta mi byla zablokována a byla mi vystavena karta nová. Bylo mi řečeno, že tyto transakce (které jsem neprovedl) čekají na zaúčtování a nelze je stornovat. Taktéž mi bylo řečeno, že po jejich zaúčtování si mám podat žádost o reklamaci. Tak jsem také učinil a bylo mi řečeno, že banka nyní má 50 dní na zvážení reklamace. 50 dní již uplynulo a přišla mi sms, že reklamace vyžaduje více času a proto je lhůta prodloužena o dalších 55 dní.
Chci se zeptat, zda-li takto banka vůbec může lhůtu prodloužit? Zda na ně nemám nějakým způsobem přitlačit? K tomu bych ale potřeboval nějaký argument proč toto nemůžou provést nebo něco takového. Snad mi někdo dokáže poradit.
Děkuju za odpověď