Mzdový výměr

• (neregistrovaný)

4. 3. 2013 0:07

dobrý den, chtěla bych se zeptat, mám PS a k tomu mzdový výměr. Jsem na RD a někde jsem četla na diskuzi, že když se vrátím po RD do práce, tak mi může můj nadřízený snížit mzdu i bez mého souhlasu. Pokud je mzda napsaná ve smlouvě, tak nemůže. můj dotaz zní. Takže mzdu mi může kdykoliv snižít i podle toho jak se vyspí? Takže si nemůžu být nikdy jistá, jakou budu mít mzdu? A co je to zaručená mzda? a kde ji najdu? A jaká je zaručená mzda pro účetní. děkuji za odpovědi, nejsem mzdová účetní, tak se v těchto věcech moc nevyznám.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 4. 3. 2013 8:01

Líba (neregistrovaný)

Re: mzdový výměr
      Musí vám oznámit předem, že vám změní mzdu. Zaručenou mzdu musí dodržet. Najdete v NV 567/2006.

• 4. 3. 2013 16:35

ozzy (neregistrovaný)

a musím s ní souhlasit? já právě četla že to může udělat bez mého souhlasu

• 5. 3. 2013 6:10

jasná. (neregistrovaný)

Zaměstnavatel vám musí změnu oznámit, to že se změnou nebudete souhlasit, nic na věci nemění. Změna může být bez vašeho souhlasu.

• 5. 3. 2013 13:08

ozzy (neregistrovaný)

děkuji za odpověď,ale pořád mi nejde nějak na rozum, takže nebudu mít nikdy jistotu, že peníze, na kterých jsme se domluvili, dostanu a co když budu žádat třeba o hypotéku, tak mi ji nedají, protože mi může zaměstnavatel kdykoli změnit? Myslela jsem, co je psané to je dané. Když mi zaměstnavatel slíbí peníze bokem, vystavuje se riziku a navíc taky si nejsem jistá kolik dostanu a jak se kdo vyspí. U mzdovýho výměru všechno dělá legálně a může kdykoliv ošidit zaměstnance? Stalo se mi, že mi při jednom pohovoru řekli,že budu mít peníze bokem, to jsem odmítla, protože jsem chtěla mít něco jistého a základní mzda byla velmi nizká. Takže až budu někdy nastupovat do jiného zaměstnání mám se ptát jestli mzdu budu mít v PS nebo ve mzdovém výměru? Podle NV 567/2006 mi vyšlo,že jako účetní mám nejnižší zaručenou mzdu 12tis hrubého? děkuji za odpověď