Re: důchodce podepsal prohlášení
To je super, takže to že mi někdo podepíše prohlášení ještě neznamená, že má na slevu nárok, to už fakt nejsem účetní ale detektiv.
Na to nemusíte být detektiv, vždyť člověk zatrhává "uplatňuji" nebo "neuplatňuji", podle toho, jestli si slevy (invalidní, na poplatníka, na děti) chce nebo nechce uplatnit. A zároveň platí, že star. důchodce, který star.důchod pobíral 1.1.2013, nemůže dostat slevu na poplatníka (ostatní slevy, např. na dítě, může).
To ano, ale v jedné firmě to podepsali všuchni a jsou tam pracovníci na DPP starší ročníky, kde nevím zda už jsou nebo nejsou v důchodu, nemám možnost se s nimi sama spojit a člověk který mi to předává, ten neví kdo je v důchodu, prý si to mám zjistit podle data narození.
člověk, který vám to předává, je s nimi v kontaktu. vy to podle data narození zjistit nemůžete. A´T se jich on třeba jmenovitě zeptá a zjistí to, když jim slevu nedáte a budou na ni mít nárok, budou prskat, když jim ji dáte a nebudou mít nárok, bude prskat FÚ a ještě to budete muset doplatit, protože z nich to pak nedostanete
Co je tak složitého na tom nakopírovat osobní dotazník, kde by pracovník vyplnil potřebné údaje (rodné číslo, zdravotní pojišťovnu, číslo účtu pro zasílání výplaty, údaj o tom zda a jaký pobírá důchod ...)? Těch dotazníků může mít Váš "styčný důstojník" nakopírované stovky.
V situaci, kdy budete údaje potřebovat (DPP např. překročí 10.000 Kč, DPČ dosáhne 2.500 Kč apod.) je budete mít k dispozici. Navíc, v případě sporu s jakoukoli institucí (OSSZ, ZP) můžete doložit údaje získané od pracovníka. Není to tak dávno, a možná to někteří z nás ještě vedou, vyžadovala OSSZ vyplnění tzv. "Prohlášení příjemce důchodu", kde pracovník vyplnil zda a jaký typ důchodu pobírá a od koho jej pobírá /např. vojenské důchody/.
Souhlasím, též mám takové. Ale vždy to řeším jednoduchým způsobem - řeknu jim "Chceš něco od státu (slevu na dani)? Tak pro to něco musíš udělat (= vyplnit dotazník)."