Re: insolvenční řízení a srážka ze mzdy
Dokud rozdílnou judikaturu nesjednotí NS/NSS, a to se jen tak nestane, protože jde o malé peníze, tak striktně dle zákona se mzdou od zahájení ins. říz. do rozh. o úpadku nakládá zaměstnanec s tím, že exekuce nelze provést. Logické řešení ale nabízí variantu, aby se pro dlužníka a jeho věřitele nic nezměnilo, tj. deponovat a po rozh. o úpadku a jmenování ins. správce odevzdat ins. správci. To by se ale dle mého musela změnit právní úprava.
Závěr článku je v podstatě váš dotaz:
http://www.podnikatel.cz/clanky/ctete-co-se-meni-v-exekucich-od-roku-2013/
Re: insolvenční řízení a srážka ze mzdy
je to mazec, našemu z-ci bylo povoleno oddlužení, našla jsem ho v IR, srazila 2/3 a deponovala. Domnívala jsem se, že postupuji správně, i jsem našla v IZ příslušný §,kterým se má srazit ze mzdy jako pro přednostní pohledávku .., ale jelikož nejsem právník, neznám řádně zákon, insolvenční správce mi vysvětlil, že to v IZ sice tak je napsané, ale z-tel sráží pouze 1/3 a poté až on zašle cosi na soud, soud vydá rozhodnutí o usnesení a až poté, co obdržím rozhodnutí soudu, pak srážím 2/3, tohle nám ale na semináři nikde neřekli, přišlo mi, že se tím lektoři nechtějí moc zaobírat, a to proto, že výklady nejsou jednotné, tak se v tom, mzdová, rochni sama :)
Což o to, ale byla jsem v problému s výživným- z-ec další před úpadkem a krom nepřednostní má i výživné-váhala jsem, nakonec jsem výživné neposlala matce (ač mi to je proti srsti) a deponovala a čekám, až bude "usnesený" insolv.správce a chci ho co nejdříve kontaktovat a domluvit se na výživném, zda mohu posílat já nebo jemu a odesílá on matce. Dotázala jsem i "svého prvního" insolv.správce a sám mi potvrdil, že je to na rozhodnutí toho příslušného správce - on by mi třeba řekl, ano-pošlete výživné vy, ale nelze hovořit za jiného ... na druhou stranu, alespoň se mzdová nenudí a nejen mzdová ...