Vyúčtování od SVJ

• (neregistrovaný)

18. 3. 2013 10:29

Prosím o radu,

jako firma, která pronajímá byty platíme měsíčně nájem BD, který mimo jiné zahrnuje tzv. fond oprav. Některá BD nám na začátku roku poslala vyúčtování dl. záloh vlastníka byt.jednotky, některá ale ne. Jelikož to chci dát do účetnictví, tak tam manžel dneska šel, zda by jim toto vyúčtování mohl někdo udělat.¨
    Paní na něj koukali jak z jara, že se to nedělá a že bychom to nejspíš měli nějak odhadnout (či co) a dát rovnou nějakou částku do nákladů, neboť nám nikdy peníze nebudou vráceny (i bez oprav atd.). Vše toto vím, přeplatky se nevrací, nicméně to stále účtuji na účet 314 s tím, že počítám, že dostanu určitě vyúčtování a já tak určitou sumu odečtu z 314 a dám do našich nákladů v daném roce. Nejsem sice účetní, ale docházím k účetní poradkyni a ta to dělá také takhle.
    Máme na to opravdu nárok - získat vyúčtování a nebo ne?? Mám to nadále dávat na 314, nebo ne? Máte někdo nějaký jiný pohled na věc?
    Děkuji
    Gábina

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 20. 3. 2013 8:54

MonikaK. (neregistrovaný)

Re: vyúčtování od SVJ
      Nevím, jestli Vaši otázku chápu dobře, ale z fondu oprav se vyúčtování nepředkládá. Pokud platíte nájem bytovému družstvu, ve smlouvě bývá nájemné+zálohy na služby.

• 20. 3. 2013 8:55

MonikaK. (neregistrovaný)

>>Prosím o radu,
      >>
      >>jako firma, která pronajímá byty platíme měsíčně
      >>nájem
      >>BD, který mimo jiné zahrnuje tzv. fond oprav. Některá
      >>BD nám na začátku roku poslala vyúčtování dl. záloh
      >>vlastníka byt.jednotky, některá ale ne. Jelikož to
      >>chci
      >>dát do účetnictví, tak tam manžel dneska šel, zda by
      >>jim toto vyúčtování mohl někdo udělat.¨
      >>Paní na něj koukali jak z jara, že se to nedělá a že
      >>bychom to nejspíš měli nějak odhadnout (či co) a dát
      >>rovnou nějakou částku do nákladů, neboť nám nikdy
      >>peníze