Hlavní navigace

Podmínky reklamace

  • (neregistrovaný)

    11. 4. 2013 19:04

    Dobrý den,

    chtěla bych se zeptat, zda se tvrzení pracovnice nejmenovaného obchodu s obuví shoduje se zákonem v následujících věcech

    - zákazník má právo na vrácení peněz až pokud se na výrobku vyskytne třikrát stejná závada

    - nákupem zboží zákazník automaticky souhlasí s reklamačním řádem firmy a případné protizákonné jednání je OK, pokud je daný postup uveden v onom reklamačním řádu.

    Bohužel jsem dneska zažila klasickou situaci, kdy jsem šla reklamovat boty z důvodu rozpadající se paty a pokaženého zipu (boty koupeny před rokem).
    Prodavačka vypisovala reklamační formulář, a tvrdila, že nelze zvolit možnost vyřízení reklamace formou vrácení peněz, že musí zaškrtnout opravu (protože je to v jejich reklamačním řádu), a pokud bude vada opravitelná, dostanu opravené boty, pokud se třikrát vyskytne stejná závada, vrátí mi peníze.
    Pouze pokud by vada byla vyhodnocena jako neopravitelná, tak se vypíše nový formulář, kde se zaškrtne vrácení peněz, a v tomto případě je dostanu.
    Není to poprvé co mi v obchodě tvrdili, že vrácení peněz je možné až když třikrát přijdu se stejnou vadou. Myslím a doufám že je to nesmysl, a ráda bych věděla, v které části zákona mám hledat, jak to tedy vlastně je.
    Taky by mě zajímalo, jak postupovat v případě, že se v zákoně skutečně najde, že na peníze zpět mám nárok hned během třiceti dnů od zadání reklamace, ne až po třech reklamováních stejné závady, a prodavačka mě odkáže na to, že jsem podepsala jejich formulář, kterým souhlasím s reklamačním řádem, kde jsou uvedeny ony tři stejné závady.

    děkuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 11. 4. 2013 21:27

      Ondřej Drbal (neregistrovaný)

      Re: Podmínky reklamace
      >- zákazník má právo na vrácení peněz až pokud se na
      >výrobku vyskytne třikrát stejná závada

      toto je částečně pravda. Ale to je třeba v případě opravy. Pokud by mělo dojít k výměně za nové zboží (neopravitelná vada), tak lze od smlouvy odstoupit

      >
      >- nákupem zboží zákazník automaticky souhlasí s
      >reklamačním řádem firmy a případné protizákonné jednání je
      >OK, pokud je daný postup uveden v onom reklamačním
      >řádu.

      Není možné reklamačním řádem odepřít spotřebiteli nároky, na které má právo ze zákona. Takové ustanovení je pak neplatné.

      >
      >Pouze pokud by vada byla vyhodnocena jako
      >neopravitelná, tak se vypíše nový formulář, kde se zaškrtne
      >vrácení peněz, a v tomto případě je dostanu.
      >Není to poprvé co mi v obchodě tvrdili, že vrácení
      >peněz je možné až když třikrát přijdu se stejnou vadou.
      >Myslím a doufám že je to nesmysl, a ráda bych věděla, v
      >které části zákona mám hledat, jak to tedy vlastně je.
      >

      Ale v tomto případě mají asi pravdu. Protože opravdu pokud je vada opravitelná, tak nemáte po první vadě nárok na vrácení peněz. Nárok na vrácení peněz máte v případě neopravitelné vady a to Vám paní taky řekla...

      >Taky by mě zajímalo, jak postupovat v případě, že se v
      >zákoně skutečně najde, že na peníze zpět mám nárok
      >hned během třiceti dnů od zadání reklamace, ne až po
      >třech reklamováních stejné závady, a prodavačka mě odkáže
      >na to, že jsem podepsala jejich formulář, kterým
      >souhlasím s reklamačním řádem, kde jsou uvedeny ony tři
      >stejné závady.

      aha :-)
      Tak tohle určitě v zákoně nenajdete.

      >
      >děkuji

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).