Drobný hmotný majetek

• (neregistrovaný)

28. 4. 2013 14:32

Podnikatel měl v podniku drobný hmotný majetek - stoly a židle, zimní pneumatiky k firemnímu autu, gril apod. U všeho byl uplatněn nárok na odpočet dph. Podnikatel přerušil živnost, zatím se neodregistroval od dph a uvažuje o další činnosti. Majetek má v garáži uskladnění. Chci se zeptat, jak je to účetně. Dávala jsem podklady nové účetní.. která nemá věci z minulého roku a ona mi řekla, že ten dhm nemusíme nijak řešit. Vede se DE. Jak se bude postupovat dál - pokud se bude podnikat, je to jasné, nechá se majetek stále zařazený pod živnostníkem, ale pokud v následujících letech nebude podnikat, tak co s ním - když by si ho nechal pro sebe a nebo prodal?

Díky za radu.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 28. 4. 2013 23:00

Ondřej Drbal (neregistrovaný)

Re: drobný hmotný majetek
      Jen 2 poznámky:
      1) gril - v čem podniká, že si dal gril do nákladů?
      2) zimní pneu asi drobný hmotný majetek nejsou. Podle mě jsou normální výdaj...

• 30. 4. 2013 12:37

helenaaaa (neregistrovaný)

1) byla to restaurace - nebyl to, jak jste si asi představil venkovní gril - prostě takový ten klasický do kuchyně na steaky

2) no já si myslím, že ano - protože většinou vydrží delší dobu a pořizovací cena je i k 10tis třeba.. tak to už není běžný výdaj ne? Ono lze o takových věcech spekulovat někdy, zda to je dhm nebo ne.

A k těm poznámkám, existuje i odpověď na můj dotaz?

• 30. 4. 2013 12:53

Ondřej Drbal (neregistrovaný)

Ok... Tak když by to prodal, tak prodá normálně s DPH a tím to hasne. Když bude mít přerušeno, tak ať to nechá v obchodním majetku a nic neřeší, pokud mu to nebude vadit.

K těm pneumatikám, vždyť samostatně je nelze využít. Dokonce i když by cena byla nad 40 tisíc, tak to nebude technické zhodnocení, ale náklad potřebný k funkci vozu - pneumatiky rozhodně nerozšiřují funkci auta nebo tak něco.

• 30. 4. 2013 15:55

v.e.n.d.y.