Hlavní navigace

Pokladna do mínusu

  • (neregistrovaný)

    6. 5. 2013 18:45

    Dobrý večer, máte někdo osobní zkušenot s kontrolou od FÚ, že jste měli kasu do mínusu? Je to velký problém..cca 30.000,- v DE ale vzápětí opět kladná čísla,děkuji moc.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 7. 5. 2013 9:15

      praha (neregistrovaný)

      Re: pokladna do mínusu
      U daňové evidence jsem se nesetkal s tím, že by to byl problém.
      U právnické osoby to je problém, technicky není možné aby byly z pokladny vyplaceny peníze a ony v pokladně nebyly. Lze dovodit, že se to stalo při jednorázovém sestavení pokladny.
      Na to je nutno dávat pozor a případné "účtenky" zapsat jako výdaj až poté, co je v pokladně dostatek prostředků.
      Pokud je záporný zůstatek v rámci jednoho dne a na konci dne je zůstatek kladný, není to problém.
      Pokud je záporný zůstatek po několik dní, a v této výši, chtělo by to přepracovat.
      Nevidí-li však kontrolní orgán sestavu s průběžným stavem zůstatku pokladny, tak "co oko nevidí, úředníka nebolí".

    • 8. 5. 2013 10:14

      Vilma (neregistrovaný)

      Re: pokladna do mínusu
      Nechápu, jak u DE by nebyl problém. Uvádět v DE výdaje v hotovosti, když tam nejsou peníze, není možné.

    • 9. 5. 2013 9:21

      Vilma (neregistrovaný)

      Re: pokladna do mínusu
      Přečetla a nedozvěděla se nic o tom, že lze vydávat hotově peníze, když tam nejsou. Už logicky vzato: vezměte si z kapsy
      desetikorunu, když ji tam nemáte!!

    • 9. 5. 2013 10:27

      praha (neregistrovaný)

      Re: pokladna do mínusu
      Zákon jsem pochopil, neb ten paragraf 7b o tom nic nepíše, tak, že nenakazuje vést evidenci o průběhu a toku finančních prostředků, nebo např. o tom, co jsou "obchodní" a co soukromé peníze. Podnikatel tedy může např. "nadotovat" pokladnu ze svých osobních, nepodnikatelských prostředků a nemusí o tom zaznamenávat. Proto se může dostat do záporu při průběhu. Otázka je, proč ale vede sestavu o zůstatcích pokladny. Pro osobní potřebu a přehled to má smysl, pro úřady to není zapotřebí.

      Osobně se mi však zdá, že zákon o dani z příjmu není příliš inteligentně provázán se zákonem o účetnictví. O daňové evidence se tam myslím hovoří jednou či dvakrát. Takže máme dva zákony o v podstatě stejné věci - jednou účetnictví pro jednu skupinu podnikajících a nepodnikajících osob, podruhé jakási evidence v jiném zákoně pro druhou skupinu podnikajících osob. Obvyklý český parlamentní bordel.

    • 9. 5. 2013 13:08

      Zdena R (neregistrovaný)

      Re: pokladna do mínusu
      DE obsahuje údaje o příjmech a výdajích a o majetku a závazcích. Nic ho nenutí vkládat své osobní finance do OM a vést o nich evidenci. Stačí vést přehled o příjmech a výdajích, které ovlivní základ daně z příjmu. U výdajů musí doložit, že se výdaj opravdu uskutečnil, dokládá dokladem o platbě v hotovosti nebo výpisem z účtu. Ovšem není povinen sledovat stav pokladny ani bankovního účtu. Stačí, že má k dispozici doklady.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).