Založení živnosti, co je potřeba,kde co?

• (neregistrovaný)

10. 5. 2013 16:45

Dobrý den,
    zaměstnavatel nás nutí, abychom pro něho pracovali na ŽL a já teď sháním info, co to vše obnáší? Pracuji jako účetní, ale hlavně účtuji pokladny a faktury a moc se neorientuji v oblasti OSVČ. Musí se po založení ŽL platit povinné zálohy na sociální a zdravotní pojištění? a co jsem se dívala, tak by se mi asi vyplatily výdaje paušálem, protože nevím co bych si mohla uplatnit do nákladů? a když jsou výdaje paušálem, tak se nemusí vést daňová evidence a jenom se z celkových příjmů vypočítá procentem paušál na výdaj?? A co je ještě potřeba k založení. A ještě bych se chtěla zeptat, když bych si sehnala jiný hlavní pracovní poměr třeba na zkrácený úvazek a pro nynějšího zaměstnavatele bych pracovala na ten živnostenský list, tak bych také musela plati zálohy na sociální a zdravotní pojištění - jsem nějak vedle.....
    Děkuji moc za rady a přeji hezký den

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 10. 5. 2013 16:49

Katka2 (neregistrovaný)

Re: Založení živnosti, co je potřeba,kde
      Koukněte na jakpodnikat.cz
      tam je to vcelku srozumitelně

• 10. 5. 2013 16:51

v.e.n.d.y.

Odkaz na užitečný portál http://jakpodnikat.cz/jak-zacit-podnikani.php
      Pokud bude podnikání jako hlavní činnost, musíte platit zálohy na SP a ZP. Budete-li zaměstnána, záleží na velikosti příjmů, aby bylo podnikání považováno za vedlejší. Ano, vyplatí se Vám uplatnit výdaje % z příjmů a nemusíte vést DE.

• 12. 5. 2013 11:39

pája

a jak bude vaše práce pro firmu probíhat? budete pracovat doma, na svém PC, se svými prostředky, do firmy jen občas docházet, nebo budete dále pracovat jako dosud a pouze nebudete v PP a budete OSVČ? Pak může nastat situace, že přijde kontrola z OIP, vy nedoložíte prac.právní vztah ani zaměstnavatel a OIP vysolí pokutu jak vám, jak firmě,.´pozor na to.

• 12. 5. 2013 20:35

ondina (neregistrovaný)