Re: Nepravidelná pracovní doba a dovolen
>Zdravim, mám takovej dotaz. Pracuji jako prodavačka a
>mám nepravidelnou pracovní dobu. Rozvrh každý měsíc
>úplně jiný bez nějakého řádu. Ale v podstatě pracuji
>polovinu dní v měsíci. Kolem 180 hodin mesíčně.
>
>A teď k mému dotazu, i když téměř všechny směny jsou
>12 hodinové, krom snad dvou 8 nebo 6 hodinových směn do
>měsíce, tak při výběru 14 denní dovolené mi všechny
>dny ve kterých dovolenou vybírám počítají jako 8
>hodinové, což se samozřejmě projeví na ostatních dnech v
>měsíci kdy dovolenou nemám ve větším počtu samých 12
>hodinových směn.
>
>Je tohle vůbec možné? Není tohle jednání protizákoné?
>
>Děkuji
U nerovnoměrně rozložené pracovní doby se dovolená čerpá (tím pádem i platí) podle plánu směn. Jak dlouhou směnu máte naplánovanou na den dovolené, tolik hodin musí činit dovolená čerpána v tento den.
Již jsem se setkala s tím, že dovolená není přepočítana na nerovnoměrně rozloženou prac. dobu a je proplácena 8 hodinami, což je zřejmě váš případ. Při stanovení počtu dnů dovolené u nerovnoměrné prac. dobu je počet dnů dovolené výrazně nižší. Pokud máte celoroční nárok 20 dní dovolené, pak odhaduji, že byste měla mít nárok na nějakých 13 dní dovolené.
>
>
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Kdy letos podat přiznání a přehledy OSVČ? Tady je daňový kalendář pro rok 2026
Změny, které přináší rok 2026 do oblasti zaměstnávání
Velký rozcestník změn v roce 2026, které se týkají podnikatelů
Nová sleva na sociálním pojistném v roce 2026
Konec roku rozhoduje: Špatně načasovaná platba daně či pojistného vyjde draho
Více než 1100 korun za to, že vám dají důchod. Přitom nemusíte platit nic
13. 5. 2013 22:21
Zdravim, mám takovej dotaz. Pracuji jako prodavačka a mám nepravidelnou pracovní dobu. Rozvrh každý měsíc úplně jiný bez nějakého řádu. Ale v podstatě pracuji polovinu dní v měsíci. Kolem 180 hodin mesíčně.