Hlavní navigace

Výměna vadného dílu - uznatelný náklad?

  • (neregistrovaný) 212.96.169.---

    31. 5. 2013 9:48

    Dobrý den, prosím o radu. Vyrábíme komínové díly - odběratel od nás nakoupil a instaloval zákazníkovi. Jeden díl byl vadný, zákazník si jej nechal vyměnit jinou firmou a ta nám nyní výměnu vyfakturovala. Faktura je v PDP (montážní práce na nemovitosti) - to je, doufám, správně. Ale potřebuji se ujistit, zda je fakturovaná částka naším daňově uznatelným nákladem.
    Děkuji předem za odpověď.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 31. 5. 2013 9:57

      EvaP (neregistrovaný) 80.90.129.---

      Re: Výměna vadného dílu - uznatelný nákl
      tak za prvé mělo proběhnout nějaké reklamační řízení a pokud toto konečný zákazník neučinil, tak podle mého má smůlu..
      šlo by to v případě, že by zákazník reklamoval, vy byste reklamaci neuznali a on se obrátil na nějaký zkušební ústav/soud, který by mu dal za pravdu a to pak náleží zákazníkovi úhrada veškerých jeho výdajů spojených s reklamací.. vy ale nemáte nic takového, takže buďto fakturu vrátíte anebo ji uhradíte, ale já osobně byl dala do nedańových nákladů....

    • 31. 5. 2013 10:15

      kviti75 (neregistrovaný) 212.96.169.---

      Re: Výměna vadného dílu - uznatelný nákl
      Uznání reklamace proběhlo, jinak bychom fakturu neakceptovali. Je tedy možné na základě podkladů o uznání reklamace dát do daňových nákladů?

    • 31. 5. 2013 10:59

      EvaP (neregistrovaný) 80.90.129.---

      Re: Výměna vadného dílu - uznatelný nákl
      ještě přemýšlím nad tím, že smluvní vztah měl konečný zákazník s vašim odběratelem, který měl provést výměnu a toto Vám měl fakturovat on...Takže jste napřímo reklamační řízení vedli s konečným zákazníkem, i když s ním nemáte žádný smluvní vztah (ten máte s odběratelem)?

    • 31. 5. 2013 11:17

      kviti75 (neregistrovaný) 212.96.169.---

      Re: Výměna vadného dílu - uznatelný nákl
      Pokud dojde k tomu, že se ukáže náš výrobek jako vadný (výjimečná situace, ale stane se), bereme zodpovědnost na sebe. Je pravda, že vždy se řešilo s odběratelem a ne s konečným zákazníkem - ten zřejmě nechtěl už nic mít společného s firmou, která mu komín instalovala, a proto si zajistil výměnu u někoho jiného. Bohužel nevím, jak je to přesně "papírově" vyřešeno, dostávají se ke mě jenom kusé informace... Jisté však je, že výměnu provedenou jinou firmou akceptujeme a uhradíme.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).