Hlavní navigace

Žádost o skartaci osobní složky

  • (neregistrovaný) 93.99.179.---

    6. 6. 2013 14:06

    Dobrý den, můžete mi poradit, jak postupovat v případě, že zaměstnanec na vlastní žádost ukončil pracovní poměr a následně poslal dopis, ve kterém žádá o vrácení veškerých dokumentů ze své osobní složky a dále žádá o skartaci všech dokumentů z osobní složky, které máme např. v kopii?
    Já osobně si myslím, že mám povinnost umožnit mu do osobní složky nahlédnout a pořizovat kopie, ale co se archivace týká, tak tam jsou doby jasně dány dle zákona a nelze konat na žádost zaměstnance něco jiného. Nebo se pletu? Děkuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 6. 6. 2013 16:44

      xJ (neregistrovaný) 46.167.230.---

      Re: Žádost o skartaci osobní složky
      A o jaké dokumety se jedná? Podle mne by zaměstnavatel měl při skončení pracovního poměru zlikvidovat dokumenty např. kopie osobních dokladů, profesní životopis, osobní dotazník, kopie vysvědčení, diplomů, potvrzení o zdravotním stavu, výpis z rejstříku trestů a originály vrátit zaměstnanci.

    • 7. 6. 2013 9:12

      libe (neregistrovaný) 109.80.47.---

      Re: Žádost o skartaci osobní složky
      >>Dobrý den, můžete mi poradit, jak postupovat v
      >>případě, že zaměstnanec na vlastní žádost ukončil
      >>pracovní
      >>poměr a následně poslal dopis, ve kterém žádá o
      >>vrácení
      >>veškerých dokumentů ze své osobní složky a dále žádá
      >>o
      >>skartaci všech dokumentů z osobní složky, které máme
      >>např. v kopii?
      >>Já osobně si myslím, že mám povinnost umožnit mu do
      >>osobní složky nahlédnout a pořizovat kopie, ale co se
      >>archivace týká, tak tam jsou doby jasně dány dle
      >>zákona
      >>a nelze konat na žádost zaměstnance něco jiného. Nebo
      >>se pletu? Děkuji
      >
      >A o jaké dokumety se jedná? Podle mne by zaměstnavatel
      >měl při skončení pracovního poměru zlikvidovat
      >dokumenty např. kopie osobních dokladů, profesní životopis,
      >osobní dotazník, kopie vysvědčení, diplomů, potvrzení o
      >zdravotním stavu, výpis z rejstříku trestů a originály
      >vrátit zaměstnanci.
      >
      >Tak jednoznačně bych to neviděla. Doklady o zdravotní způsobilosti bych určitě ponechala. Stejně tak vysvědčení, pokud dokládají způsobilost. Třeba v našem oboru je nutná profesní kvalifikace,která je buď dána zkouškou (je vystaveno osvědčení) nebo získaním vzdělání, kde vždy doklady musím archivovat pro případné kontroly poměrně hodně dlouho. Přikláním se k tomu, že archivuji dle zákona, na žádost bývalého zaměstnance nekonám v tomto smyslu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).