Hlavní navigace

Pracovní úraz - zam-tel ho nechce uznat

• (neregistrovaný) 89.203.143.---

9. 7. 2013 15:23

Dobrý den. Prosím o radu, jak postupovat. Při výkonu práce sváření nerezových kovů jsem se dotknul rozžhavené trubky a spálil si kůži na ruce mezi palcem a ukazovákem levé ruky. Nikomu jsem to nehlásil, protože jsem si myslel, že se to samo "vsákne". Do rána se mi však rána nafoukla, praskla a začala hnisat. Jel jsem tedy do zaměstnání a nahlásil zásupci vedoucího (vedoucí v té době byl na dovolené), že to mám jako pracovní úraz a požadoval jsem zapsání do knihy úrazů - zástupce uznal, že rána hnisá a že se s ní nedá vykonávat práce svářeče. Následně jsem jel k lékaři na ošetření. Lékař mi vystavil DPN s vyznačením pracovního úrazu. Vedoucí mi po návratu z jeho dovolené volal, že to jako pracovní úraz neuzná, že mi dá neplacené volno. Prý u toho nebyly svědci a kdoví jak se mi to prý stalo. Vůbec nevím jak postupovat - vedoucí volal i mému ošetřujícímu lékaři, který mi řekl, že se nemám dát - ale jak se můžu bránit, když zástupce vedoucího to do knihy úrazů údajně nazapsal (nemůžu si to ověřit - jestli vytrhli list anebo zda to skutečně nezapsal). Lékař řekl, že léčení vypadá tak na tři týdny. Vedoucí mi volá denně, že mám okamžitě nastoupit do práce a vyhrožuje vyhazovem apod.... Prosím, jak se můžu bránit? Může skutečně pracovní úraz neuznat??? Moc předem děkuji.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 9. 7. 2013 15:47

xJ (neregistrovaný) 46.167.230.---

Re: Pracovní úraz - zam-tel ho nechce uz
      Vaší chybou bylo, že jste ihned po úrazu toto nenahlásil zaměstnavateli a netrval na tom, aby to bylo zapsáno do knihy úrazů.
      Máte nějaké svědky na to, že se vám to stalo v práci a jsou opřípadně ochotni toto potvrdit? Neporušil jste předpisy o bezpečnosti práce, když jste neměl ochranné pomůcky?