Re: výpověď zpětně
Mzda byla vyplacena částečně. Zdravotní a sociální pojištění nebylo zaplaceno, jelikož se firma dostala do finančních potíží. To se ovšem bude hradit. Bavila jsem se s mzdovou účetní a prý mám udělat dohodu k 3. 7. 2013, jelikož si ty tři dny budou čerpat dovolenou a k tomuto datu odeslat na OSSZ a ZP ukončení poměru.
Možná jde rodinným příslušníkům o to, aby za červen vůbec neměli žádnou mzdu a tím pádem ani žádné odvody. Pokud si přejí skončení poměru 31.5., tak bych to udělala, pokud jde předělat účetnictví. Sepíše se dohoda o skončení pr. poměru dnem 31.5. a uděláte odhlášky. Předěláte červnové mzdy a na ZP a sociálku pošlete opravné přehledy. Odvody (ZP, SP a daň) se pak doodvedou podle toho. Ale co oni (nebo je jen 1 rodinný příslušník?)? Vznikne mu tam nějaká měsíční prodleva bez pojištění.
Ano, jde o vyplácení a odvody. jelikož firma nemá peníze. Návrh je, že by se zaměstnali od června v nové firmě. Jak mám tedy postupovat? Vedoucí na mě spoléhá a chci vše udělat tak, aby to bylo správně a zároveň aby firma nemusela zbytečně hradit náklady na mzdy.
Tak to udělejte, jak jsem psala. Sepsat dohodu o skončení dnem 31.5., odhlásit je, předělat červnové mzdy, poslat opravné přehledy. Dnem 1.6. sepsat smlouvy do nové firmy, přihlásit je a zpracovat mzdy za červen. Zde podepíší daňové prohlášení (předpokládám, že jinde zaměstnaní nejsou). Pokud je to úplně nová firma a oni budou prvními zaměstnanci, tak udělat všechno, co se dělá, když se firma stává zaměstnavatelem. Tzn. nahlásit se na sociálku, Zp, FÚ a Kooperativu. Nové zaměstnance poslat na vstupní prohlídku.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
OSVČ, nezapomeňte změnit zálohu na zdravotní a sociální pojištění už za leden
Někdo se psem, jiný s Ámosem. Co popřála k Vánocům a novému roku vláda na sítích?
Kdy letos podat přiznání a přehledy OSVČ? Tady je daňový kalendář pro rok 2026