Hlavní navigace

Odpočer DPH ze zásob při registraci

  • (neregistrovaný) 89.24.209.---

    24. 7. 2013 14:02

    Dobrý den, budeme se stávat plátci DPH, ale nevím jak přesně správně odečíst DPH u zásob pořízených dle §79 - jeden rok před datem registrace. Máme restauraci, takže většinu zásob nakoupených už máme spotřebované, tudíž ne v OM. Máme k tomu datu udělat inventuru a ceny faktur? Nebo např. faktury za posledních 14 dní nebo měsíc? Předem děkuji za Vaše odpovědi.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 24. 7. 2013 14:10

      Maxx (neregistrovaný) 62.129.61.---

      Re: Odpočer DPH ze zásob při registraci
      DPH si můžete odečíst jen z toho, co jste ještě nespotřebovali. Takže k datu registrace inventuru. Ceny dohledat podle posledních nákupů od plátců.
      Co jste již spotřebovali - to jste již prodali bez DPH, to se do odpočtu nepočítá.

    • 24. 7. 2013 15:43

      Lída Bendová (neregistrovaný) 89.24.209.---

      Re: Odpočer DPH ze zásob při registraci
      To teda znamená vše zvážit a pokud mám třeba jen půlku masa nebo brambor z poslední faktury, tak si odečtu půlku? Musí to být nějak takto přesně nebo od oka. Něco se totiž nedá uplně přesně zvážit nebo zpoměrovat.

    • 24. 7. 2013 15:53

      Maxx (neregistrovaný) 62.129.61.---

      Re: Odpočer DPH ze zásob při registraci
      Po nás chtěl finančák přesný soupis a doklady od pořízení. A namátkově si nechal ukázat vybrané položky (jedná se o obchod).

      U restaurace bych se vůbec nezabývala surovinami do kuchyně. Nebo evidujete nákup a spotřebu surovin v kuchyni?
      Napočítala bych pouze nápoje, tyčinky apod. - tedy zboží k prodeji v nezměněném stavu.

    • 24. 7. 2013 19:29

      Lída Bendová (neregistrovaný) 89.24.209.---

      Re: Odpočer DPH ze zásob při registraci
      No tak teoreticky kdyby nám pak finančák přišel, tak už tam nebude nic z toho, co bych na tom vstupu uplatnila, možná ani ten alkohol, takže by bylo asi hodně těžké prokázat, zda jsme si to uplatnili správně. Docela přemýšlím, že bude lepší to vůbec nedělat než mít pak nějaké dohady s finančákem. Budeme teď k poslednímu dělat zase inventuru, tak kouknu, kolik by to bylo a podle toho se rozhodneme. Jinak fakt nevím.

    • 25. 7. 2013 7:57

      v.e.n.d.y.

      Re: Odpočer DPH ze zásob při registraci
      Inventuru tedy stejně děláte, takže by to neměl být problém. Spíš s dohledáním posledních daňových dokladů k nákupu toho, co Vám zbylo na skladě (uváděla bych čísla také do seznamu). Nezapomeňte ale na inventury hmotného majetku, tam by mohly být odpočty zajímavější.

    • 28. 7. 2013 17:49

      Lída Bendová (neregistrovaný) 89.24.209.---

      Re: Odpočer DPH ze zásob při registraci
      přesně správně odečíst DPH u zásob pořízených dle §79
      jeden rok před datem registrace. Máme restauraci,
      takže většinu zásob nakoupených už máme spotřebované,
      tudíž ne v OM. Máme k tomu datu udělat inventuru a
      ceny
      aktur? Nebo např. faktury za posledních 14 dní nebo
      měsíc? Předem děkuji za Vaše odpovědi.


      To teda znamená vše zvážit a pokud mám třeba jen
      půlku
      masa nebo brambor z poslední faktury, tak si odečtu
      půlku? Musí to být nějak takto přesně nebo od oka.
      Něco
      se totiž nedá uplně přesně zvážit nebo zpoměrovat.

      Po nás chtěl finančák přesný soupis a doklady od
      pořízení. A namátkově si nechal ukázat vybrané
      položky
      jedná se o obchod).
      U restaurace bych se vůbec nezabývala surovinami do
      kuchyně. Nebo evidujete nákup a spotřebu surovin v
      kuchyni? Napočítala bych pouze nápoje, tyčinky apod. - tedy
      No tak teoreticky kdyby nám pak finančák přišel, tak
      už tam nebude nic z toho, co bych na tom vstupu
      uplatnila, možná ani ten alkohol, takže by bylo asi
      hodně
      těžké prokázat, zda jsme si to uplatnili správně.
      Docela
      přemýšlím, že bude lepší to vůbec nedělat než mít pak
      nějaké dohady s finančákem. Budeme teď k poslednímu
      dělat zase inventuru, tak kouknu, kolik by to bylo a
      podle toho se rozhodneme. Jinak fakt nevím.
      Inventuru tedy stejně děláte, takže by to neměl být
      problém. Spíš s dohledáním posledních daňových dokladů k
      >nákupu toho, co Vám zbylo na skladě (uváděla bych
      čísla také do seznamu). Nezapomeňte ale na inventury
      hmotného majetku, tam by mohly být odpočty zajímavější.

      Bohužel co se týče hmotného majetku, tak tam bylo vše zařízené, restaurace je pronajatá, a jediné co se kupovalo bylo v makru na kartičku někoho jiného, který je neplátce a tudíž by ani přefakturace nebyla možná, proto se snažíme odečíst co nejvíce na na těch zásobách v kuchyni, protože ty jsou opravdu v obdobné výši jako bar.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).