Ukončení pracvoního poměru

  • (neregistrovaný)

    20. 8. 2013 14:30

    dobrý den, prosím zkušené o radu.
    zaměstnanec dnes přišel s tím, že se stěhuje a že chce ukončit pracovní poměr k 31.8. zaměstnavatel mu v tom nemůže vyhovět, protože jsou dovolené a ani za něj nemá žádnou náhradu.
    zaměstnavatel ale stejně moc možností nemá. zaměstnanec s největší pravděpodobmostí přestane chodit do zaměstnání, my mu dáme áčka za která s ním zrušíme pp pro 55b-ale až po ukončení úložní doby na poště-takže za něj budeme muset doplatit zdravotní pojištění, které z něj už v životě nedostaneme.
    asi je to bohužel tak, že ? zaměstnavatel nemá povinnost podle nějakého zákona k ukončení pp dohodou z důvodu stěhování ?
    děkuji za reakce
    hezký zbytek dne

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 20. 8. 2013 14:33

      all (neregistrovaný)

      Re: ukončení pracvoního poměru
      Ne, zaměstnavatel nemá žádnou povinnost. Musí se dodržet zákoník práce, a nevidím důvod, proč by z něj peníze nedostal - výplata za srpen přece nějaká bude . Navíc po něm může požadovat náhradu škody , která mu vznikla jeho nechozením do práce, nevydá mu zápočtový list atd.

    • 20. 8. 2013 14:38

      Sykorka (neregistrovaný)

      Re: ukončení pracvoního poměru
      Také jsme měli jednoho takového. Museli jsme za něj zaplatit, ale on se k úhradě nemněl - ani nebylo z čeho strhnout... Ale za půl roku si vzpoměl, že potřebuje jakési potvrzení, přišel, pokorně žmoulal v ruce čepici a ptal se, kolik že to dluží... Pak teprve požádal o vystavení potvrzení...

    • 20. 8. 2013 14:59

      VH

      Re: ukončení pracvoního poměru
      Pokud mu zaměstnavatel bude zadržovat ZL, může ho to přijít hodně draho (zaměstnanec se snadno domůže ušlé mzdy, kterou mohl vydělat, ale jiný zaměstnavatel ho bez ZL nepřijal).

    • 20. 8. 2013 15:24

      JiřinaH. (neregistrovaný)

      Re: ukončení pracvoního poměru
      p. all jistě ví, že neradila zadržovat (nevydat) zápočtový list a ví o důsledcích ,které to má. Já jsem její radu pochopila tak, že mu nevydá zápočtový list, dokud prac.poměr neskončí. Je dost pravděpodobné, že takový zaměstnanec ho bude vyžadovat .

    • 21. 8. 2013 7:27

      all (neregistrovaný)

      Re: ukončení pracvoního poměru
      Ano, omlouvám se, nenapsala jsem to přesně - ZL nevydá, protože ho bude vést stále v pracovním poměru.

    • 20. 8. 2013 14:34

      JiřinaH. (neregistrovaný)

      Re: ukončení pracvoního poměru
      Ne, to nemá..Mohl by zvážit realně situaci, jak jste ji již popsala a umožnit mu ukončení p.p. dohodou. ( vždyť je tolik nezaměstnaných na ÚP a studentů - brigádníků :_)Já vím, že záleží také na zapracování.

    • 20. 8. 2013 14:45

      macek * (neregistrovaný)

      Re: ukončení pracvoního poměru
      máte pravdu p.Renato, zkusím to zaměstnavateli nějak vysvětlit, že to pro něj bude nejjednodušší.
      do konce srpna bude zaměstnanec chodit do zaměstnání, v zaří budeme čekat na konec úložní doby a já už mu nebudu mít z čeho ZP strhnout a bude nám ho dlužit.
      díky za radu

    • 20. 8. 2013 15:10

      RenataH (neregistrovaný)

      Re: ukončení pracvoního poměru
      >>>dobrý den, prosím zkušené o radu.
      >>>zaměstnanec dnes přišel s tím, že se stěhuje a že
      >>>chce
      >>>ukončit pracovní poměr k 31.8. zaměstnavatel mu v tom
      >>>nemůže vyhovět, protože jsou dovolené a ani za něj
      >>>nemá žádnou náhradu.
      >>>zaměstnavatel ale stejně moc možností nemá.
      >>>zaměstnanec s největší pravděpodobmostí přestane
      >>>chodit do
      >>>zaměstnání, my mu dáme áčka za která s ním zrušíme pp
      >>>pro
      >>>55b-ale až po ukončení úložní doby na poště-takže za
      >>>něj budeme muset doplatit zdravotní pojištění, které
      >>>z
      >>>něj už v životě nedostaneme.
      >>>asi je to bohužel tak, že ? zaměstnavatel nemá
      >>>povinnost podle nějakého zákona k ukončení pp dohodou
      >>>z
      >>>důvodu stěhování ?
      >>>děkuji za reakce
      >>>hezký zbytek dne
      >> Ne, to nemá..Mohl by zvážit realně situaci, jak jste
      >>ji již popsala a umožnit mu ukončení p.p. dohodou. (
      >>vždyť je tolik nezaměstnaných na ÚP a studentů -
      >>brigádníků :_)Já vím, že záleží také na zapracování.
      >
      >máte pravdu p.Renato, zkusím to zaměstnavateli nějak
      >vysvětlit, že to pro něj bude nejjednodušší.
      >do konce srpna bude zaměstnanec chodit do zaměstnání,
      >v zaří budeme čekat na konec úložní doby a já už mu
      >nebudu mít z čeho ZP strhnout a bude nám ho dlužit.
      >díky za radu
      já bych se nenechala, být zaměstnavatelem, takhle vydírat. Pokud s ukončením PP nesouhlasí, ať zaměstnanec postupuje tak,jak uzná za vhodné. Tedy začne házet áčka. Měl myslet na stěhování dřív, určitě to neví ode dneška. Zaměstnavatel mu může pokrátit dovolenou, vyčíslit škodu, která vznikne.Než mu bude posílat výplatu za srpen, odečte si z ní pokrácenou dovolenou i to zdravotní poj. za září.

      >

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).