Dobrý večer,
tak jak to popisujete, jste postupovala v souladu s § 24 odst. 2. Zásoby, které jste likvidovala měly charakter výrobků, které jste vyráběla a prodávala. Nelikvidovala jste něco naprosto odlišného. Domnívám se, že tak jak jste to provedla je to v pořádku i z hlediska DPH.
Asi bych doporučila pro klid duše z prezentace udělat krátký zápis, popřípadě doložit fotodokumntací.
Internet Info BusinessCenter.cz (businesscenter.podnikatel.cz)
Server s informacemi pro podnikání.
Copyright © 1998 – 2021 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.
24. 2. 2012 16:51
Dobrý den,
jsem FO (plátce DPH, vedu DE, DzP asi paušálem), provedla jsem inventuru zásob a zlikvidovala neprodejné zásoby (vhodila jsem je do popelnice). O likvidaci jsem napsala zápis, kde jsem uvedla specifikaci předmětů (nabídkové vzorky), důvody likvidace (ušpinění), způsob likvidace (znehodnocení a vyhození do komunálního odpadu), čas a místo provedení likvidace (datum, adresa provozovny) a podpis – je to v souladu s § 24 odst. 2 písm. zg) a stačí to, aby byly výdaje na jejich pořízení daňově uznatelné (nebo se v § 24 odst. 2 písm. zg) hovoří o výdajích na likvidaci)?
Jak mám prokázat, že tyto zlikvidované zásoby byly použity pro podnikání, aby byly daňově uznatelné i z hlediska DPH (abych nebyla povinna vracet odečet DPH, který jsem uplatnila při pořízení materiálů na jejich výrobu). Byly to nabídkové vzorky výrobků, presentované u odběratelů - fyzicky, žádný doklad o presentaci, žádný doklad o koupi (žádný výrobek tohoto typu se neprodal, ale prodaly se jiné typy).
Děkuji moc za odpovědi. Tereza